Ogłoszenie

Witamy w Królestwie

Ciekawostki Heroes 3

Właściciel karczmy szepcze Ci do ucha:

#1 2015-08-10 11:49:54

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

King's Bounty: Legenda - ogólnie

Tak na początek taki temat o wszystkim, jeśli potrzebne będzie bardziej precyzyjny kąt dyskusyjny, to się utworzy.

Czy ktoś jeszcze miał przyjemność i jakie były ogólne wrażenia?

Z całą pewnością Rosjanie uszanowali pierwowzór, wyszedł z tego dobry remake. Bardziej duchowy niż dosłowne odnowienie wersji z 1990, ale pozwoliło to nieco rozszerzyć horyzonty.

Mając 3 postacie do wyboru - wojownika, paladyna, maga, dostawaliśmy całkiem spore pole do manewru.

Wojownik stawia przede wszystkim na miecze swych żołnierzy, lub jakikolwiek inny oręż jakim dysponują. Szybko generuje Punkty Szału. Dzięki największej puli punktów dowodzenia dysponuje największą armią. Jeśli chodzi o czary to słabo z nim.

Mag jest odwrotnością poprzednika, jego wojsko jest słabsze przez gorsze statystyki ataku i obrony, mag potrafi je jednak wzmocnić potężnymi zaklęciami, a dodatkowo korzystać z potężnych czarów ofensywnych. Najmniejsza liczbowo armia, najsłabiej generuje Punkty Szału.

Paladyn jest wersją pośrednią między dwiema klasami, nie będzie rzucał ani najpotężniejszych czarów, ani nie będzie posiadał największej armii. Jest rozsądnym wyważeniem obu wersji, a jego własne (zielone) drzewko oferuje parę ciekawych dodatków.

Ostatecznie ciężko powiedzieć jaka klasa jest najlepsza/najłatwiejsza. Wojownik jest najłatwiejszy dla początkujących, bo nie ma aż tak wielkiej filozofii, po prostu zebrać jak najwięcej wojska, wspomagać się Szkatułką Szału (która tak naprawdę robi u Woja za czary, gdyż jego właściwa magia jest prawie znikoma). Zbierając największe armie, jego jednostki wzmacniane artefaktami i statystykami są w stanie zadawać największe obrażenia w grze. Minusem Wojownika jest właśnie jego słaba magia, ciężko mu będzie odpowiedzieć na walki z bohaterami sterowanymi przez SI którzy potrafią czarować.

Paladyn jak napisałem, jest takim "jack of all trades", ale jego drzewko oferuje m.in. wskrzeszenie, by próbować zerować swoje straty. Możemy się nim nauczyć zaklęć wzmacniających w celu wzmocnienia naszej armii, co nadrobi jej mniejszą liczbę niż w przypadku Wojownika. Ze względu na wymienione zalety, armia Paladyna jest w stanie zbierać największy łomot ze strony przeciwników i wyjść z tego najlepiej. Próbują bardziej "przeżyć" niż od razu "zniszczyć" przeciwnika.

Teraz Mag. Ze względu na kiepską generację Punktów Szału, Szkatułka (w Księżniczce - Smok) nie będzie aż tak pomocna jak dla pozostałych, choć zawsze lepszy rydz niż nic. Mag będzie przede wszystkim polegał na potężnych czarach, które przy wysokim poziomie intelektu będą bezlitośnie demolować armie wroga. Stąd początek gry Magiem bywa nieco oporny, gdy intelekt nie jest aż tak duży. Możemy sobie pomóc artefaktami, jak również wyborem odpowiedniej małżonki - Feanora i jej dzieciaki dają bonusy bardzo przydatne dla Maga. Ostatecznie bohater skupi się na rzucaniu czarów, a jego wojsko będzie składać się przede wszystkim z jednostek dystansowych. Trzeba unikać walki w zwarciu by pozwolić działać magii.

Co do małżonek, wybór jest całkiem spory. Niestety rozwód też swoje kosztuje. Będzie nieco szowinistycznie więc wybaczcie dziewczyny.

Pani potrafiąca zmieniać się w zombi wspiera bodajże bandytów/nieumarłych. Gdy jest nieumarła lepiej jej nie mówić o dzieciach albo rozwodzie - robi się głodna.
Feanora zmieniająca się w żabę daje bonusy do intelektu/wspiera węże. Trzeba jej okazywać czasem nieco uczucia inaczej wróci do formy żaby. Chyba gubi też wtedy dzieci, nie pamiętam, choć to by było dziwne.
Piratka wspiera piratów, na tej morskiej mapie jest bardzo przydatną żoną. Potem do rozwodu.
Elfia księżniczka wspiera elfickie wojska, które są bardzo użyteczne. Jej użyteczność wykracza dalej poza jej lokację, stąd zastosowanie szersze niż w przypadku piratki.
Jest jeszcze Sukub, gdy pokonamy ją w walce, możemy ją sobie wziąć z całym dobrodziejstwem inwentarza. Wspiera demony.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#2 2015-08-12 22:04:29

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: King's Bounty: Legenda - ogólnie

Całe to gadanie namówiło mnie do odświeżenia gry. Mam zdjęcia z gry Wojownikiem, teraz gram Magiem i już trafiłem na Wyspy Wolności.

Wynik Wojownikiem mógłby być lepszy, nie ukrywam. To był z pierwszego podejścia, pewne rzeczy dało się rozwiązać lepiej. Trochę też zmarnowałem czasu na podróże między prowincjami próbując uzupełniać straty gdzieś daleko gdy w sumie mogłem to na miejscu robić. No mniejsza, przynajmniej to moje własne dzieło a nie zerżnięte od kogoś innego.

Magiem też można sobie poradzić, startowa kula ognia jest całkiem efektywna a z czasem jeszcze bardziej nabiera mocy. Gra się całkiem gładko mimo rzucania się na przeciwników o stopniu trudności silny, czy nawet bardzo silny. Raz czy dwa mignął zabójczy, było dość hardkorowo, ale albo Mag jest silniejszy niż się zdaje albo doświadczenie zdobyte przy pierwszym podejściu procentuje. Znaczy to tyle, że wiem na co mogę sobie pozwolić, co robić itp.

Swoją drogą, Feanora w żabiej postaci jest niesamowita - wzmacnia pająki i węże. Trzymałem w armii wszystkie 3 rodzaje węży i naprawdę bardzo mi pomogły. W końcu mi się te oddziały skończyły, stąd moja obecna armia jest mieszanką armii Orków, Krasnoludów, Piratów z gościnnym występem Gryfów. Z braku węży wystarczy teraz pocałować żabę by stała się kobietą, w ludzkiej postaci daje ona plus +3 intelektu, bardzo dobre dla Maga.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 
Rangi i tytuły
Zobacz: Komnata Prestiżu

Ludność cywilna
Włóczęga
Przybysz
Obywatel

Armia Królewska
Rekrut
Szeregowiec
Tropiciel
Wojownik
Dowództwo
Generał
Heros

Władze
Strażnik
Hetman
Król
Ranga karna
Przestępca
Nasi Sojusznicy
Zobacz: Sala Tronowa

Akademia Wojny - Heroes of Might and Magic III
Tawerna - 100% Heroes of Might and Magic.
www.disciples.pl
Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum

Zapraszamy na nasz portal gamingowy
Zobacz: e-Gildia Graczy

e-Gildia Graczy
Odwiedź także nasz profil na Facebooku!
Motta naszych użytkowników
Zobacz: Hala Sław


Zaprzyjaźnione kanały YouTube
Kanał MJOdorczuka
I tak nie ogarniesz...

Kanał Xena
Co tu dużo mówić?



Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
http://potv.pl https://potv.pl potencja co to potencja Prawnik Poznań napędy do bram Wszywki odzieżowe zaproszenie-komunia.eu materace janpol