W zasadzie wszystko sprowadza się do dosyć prostego wzoru, który swego czasu wręcz wykułem na pamięć:
Liczba jednostek * Obrażenia bazowe * (1 + p * (Atak agresora - Obrona obrońcy)) = Obrażenia rzeczywiste gdzie p = 0.05, jeżeli Atak > Obrona lub p = 0.025, jeżeli Atak < Obrona
Oczywiście, jeżeli Atak = Obrona, to wzór się redukuje do postaci: Liczba jednostek * Obrażenia bazowe = Obrażenia rzeczywiste.
Do tego dochodzą modyfikatory szczęścia/morale, wpływ zaklęć, no i nie zapominajmy, że prawie wszystkie jednostki w Heroes 3 mają obrażenia bazowe w formie widełek, więc dochodzi kwestia zwykłego losu. Z tego by zatem wynikało, że najbardziej "bezpieczną" inwestycją jest inwestycja w obronę, ponieważ ta jest względnie stała, a atak może się różnić w zależności od widełek. Jest to jednak wniosek zbyt daleko idący, więc podaję go tylko jako przykład myśli, która mi się nasunęła tak na sucho.
Offline
Obywatel
Liczba jednostek * Obrażenia bazowe * [(1 + p )^(n)] = Obrażenia r
n = Atak- Obrona, jeżeli Atak > Obrona; n = Obrona - Atak, jeżeli Atak < Obrona
gdzie p = 0.05, jeżeli Atak > Obrona lub p = 0.025, jeżeli Atak < Obrona
^ znaczy do potęgi.
Teraz jest super dokładnie.
Offline
Obywatel
Przepraszam. Tak jest w Heroes I:
http://www.tawerna.biz/forum/index.php/ … 945.0.html
W trojce jest jak Mathias pisal. Zmienili algorytm chyba w dwojce. Niepotrzebnie namieszalem ale bylem przekonany, ze jest tak samo tylko liczby inne! Bo testowalem jedynke. Teraz zobaczylem trojke i okazalo sie ze jest inaczej.
Offline
Faktycznie, w H1 jest inny wzór i to dość znacząco. Spodziewałem się raczej uproszczonej wersji tego z trójki. Jednak sporo w międzyczasie zmienili w mechanice, jak się spojrzy w detale.
Offline