Nie wiem co napisać, więc niech będzie: piszcie, kto według Was zwycięży.
Offline
Rekrut
Hmm... Może zacznijmy od jednostek. Centaur wiadomo, w dużej ilości rozgromi wszystko, jednak w walce z rusałkami jest na przegranej pozycji, jest od nich wolniejszy, więc będzie mu ich trochę ciężko pokonać. Więc w tym starciu wygrają rusałki. Krasnoludki mogą najwyżej naskoczyć Burzom, te pierwsze mogą tylko zasłonić łuczników. Burze mogą dużo zrobić, mają brak ograniczeń w walce wręcz i strzelają. Tutaj wygrają burze. Elfy z Żywiołakami Lodu, myślę że będzie remis, Elfy strzelają dwa razy słabiej, a Lody strzelają raz, a mocniej. Pegazów z ogniami nie komentuję. Wiadomo, że ogniaki, choć słabe, rozwalą pegazy. Ent i Magma, wiadomo że wygra ent, jest ogólnie bardziej przydatny. Jednorożec i Umysł, remis, jednostki dość porównywalne. Złote i Feniksy, wygrają feniksy, bo złotych praktycznie nie ma w rozgrywce sieciowej. Budynki specjalne dość porównywalne, remis. Gildia taka sama, remis.
8:5. Wygrały żywioły.
Offline
Hmmmm więc tak...
Centaur i nimfa. Daję remis, bo wszystko zależy od warunków zewnętrznych: morale, skill gracza itd
Krasnale i burza. Wiadomo, że burza bez komentarza
Elf i lód. Elfik jest lepszy ze względu na dwukrotny strzał, Lód jest przeciętny i szału nie ma
Pegaz i ogień. Po walce wewnętrznej i rozdarciu na połowę z bólem oświadczam, że ogień lepszy. Pegaz ginie od byle czego, a energia to dno poziomu
Ent i magma. Magma nie potrzebna do niczego, oprócz zasłonienia, a gdy mamy entów ponad 40 to masakra
Jednorożec i umysł. Umysł słaby skill, właściwie, byłby dobry gdyby umysł miał więcej ataku. Tak to szału nie ma z atakami dookoła
Smok i feniks. Daję remis, bo każdy stwór ma jako takiego skilla i staty
Budynki specjalne ma bastion, ponieważ szybko możemy się wzbogacic
Gildia remis
Graal WŻ
Bohy Bastion
Podsumowanie: 8:6 tadaaa!
Offline
Rekrut
Chciałbym ci powiedzieć, że bohy są porównywalne. Bastion:
Ivor - S, M
Mephala - L, XL
Wrota:
Lacus(albo jakoś tak) - S, M
Monere - L, XL
Więc w bohach powinien być remis, ale każdy ma inne zdanie.
Offline
Ale Monere jest gorszy od Malephy . To, że WŻ ma bohów od mapek mniejszych i większych, gdzie ten podział jest umowny nie oznacza, że są oni jacyś niewiarygodnie dobrzy. Większość miast tak ma, a mimo to bohater bohaterowi nie równy. Złote są, czemu miało by ich nie być. Jeżeli mapka jest przyjemna to w 2. tyg. postawisz zielone smoki, a w 3. złote. Ogólnie to dziwi mnie wasze porównanie smoka z fenixem, gdyby nie liczyć przyrostu to fenix nie ma żadnych szans, a mimo to u was fenix albo jest lepszy, albo równy smokowi i przyrost nie odgrywa tu roli... przeceniacie bywalca KFC .
No oceniać poziomami można, ocenić spójne armie już ciężej, co nie .
Offline
No to teraz ja
Na początek poziomami
Nimfa vs Centaur- tutaj różnica jest minimalna, ale jak dla mnie lepszy jest centaur (różnica minimalna) 0:1
Burza vs Krasnal- Burza wiedzie prym na 2 poziomie i tyle w temacie 1:0
Lód vs Elf- Lód słaby nie jest, ale elf jest po prostu lepszy 0:1
Energia vs Pegaz- obie jednostki pełnią tę samą rolę i są praktycznie identyczne 1:1 (choć powinno być 0:0 )
Magma vs Ent- dwa klocki z których ent jest znacznie mocniejszy i ma lepszego skilla jak i cenę 0:1
Umysł vs jednorożec- Jednorożec jest dobry, ale jak dla mnie Umysł jest lepszy. Taka krzyżówka czarnego smoka i chydry na 6 poziomie (chodzi o skille) 1:0
Feniks vs Złoty smok-Smok jest po prostu mocniejszy, choć sytuacje Feniksa poprawia wskrzeszanie się i naj speed w grze. 1:2
Budynki specjalne- tutaj dam remis. Dobór rodzaju magii wedle uznania, będzie miał porównywalną wartość co samodzielność gospodarcza 1:1
Grall- Zasadniczo w obydwu miastach jest bezużyteczny biorąc pod uwagę czas jaki jest potrzebny na jego zdobycie 1:1
Bohaterowie- Mephala jest lepsza od Monere, a Lacus od Ivora 1:1
Podsumowując wyszło mi 9:7 dla Bastionu, ale w praktyce różnie to wygląda.
Offline
Generał
Dla mnie miasta są dość porównywalne, nie potrafię określić też co jest lepsze: elf czy lód. Budynki specjalne też równe, mamy te pomoce magiczne, ale za to Bastion posiada skarbiec i fontannę dodającą kilka zasobów. Graale są równe, tym bardziej, że zwykle gdy je zdobędziemy to już po grze.
Offline
Lód ma mniejsze dmg przez skill elfa, ale hp 2x większe. Ogólnie WŻ jest bardziej nastawione na ofensywę, bastion na defensywę, ale różnie to bywa. Miasta dość podobne .
Offline
No to może napiszę inaczej (jakiś inny sposób )
Pierwszy ruch należy do WŻ i jest to dość ważny czynnik.
Bastion:
Jednostki nastawione na atak:
-Elf, Pegaz.
Jednostki nastawione na obrone:
-Krasnolud, ent
Jednostki nastawione uniwersalnie (nie wiadomo jak):
-Złoty smok,jednorożec, centaur
Wrota Żywiołów:
Jednostki nastawione na atak:
-Feniks, żywiołak energii, rusałka, żywiołak burzy (duże dmg)
Jednostki nastawione na obrone:
-Żywiołak magmy, żywiołak wody (duże hp)
Jednostki nastawione uniwersalnie:
-Żywiołak umysłu
Widać z tego, że Wrota są miastem ofensywnym, a Bastion uniwersalnym, choć ze wskazaniem w obronę
Offline
Generał
Całkiem dobre porównanie.
Choć wg mnie Bastion może mieć problemy. Lód + burza na elfy to trochę dużo. Choć jednorogi mogą zająć wroga na dłuższą chwilę, pegazy będą fruwać tu i tam, wspomagając różne miejsca. Centki są szybkie, więc funkcja dość podobna.
Wydaje mi się, że przez jednego strzelca (elfa) Bastion paradoksalnie musiałby podejść, ale to może być bardzo złym posunięciem. Krasnoludy i enty pozostają, a cała reszta nie poradzi sobie z całą armią WŻ. Tutaj przydałaby się teleportacja... Chociaż może lepiej nie, jak zaczniemy jeszcze mieszać czary to już w ogóle nie dojdziemy kto jest lepszy.
Offline