Czyli tak: w Karczmie zakładamy bohatera i wypisujemy kartę postaci. A potem wyruszamy w podróż i... ? GM wrzuca info o np. zasadzce bandytów czy znalezieniu artefaktu?
A jak będzie wyglądać sam pojedynek?
Offline
Pojedynek będzie rozgrywany opisowo z uwzględnieniem statystyk. Gracz ma za zadanie opisać swój ruch jak najlepiej, przeciwnik opisuje defensywę i kontrę, rozstrzyga MG. Za pomocą czystej logiki i z rzutem oka na porównanie odpowiednich cech i umiejętności.
Jak będzie wyglądała gra? Mogą być akcje w stylu, jaki opisałeś, ale może to gracz też czasami przejąć inicjatywę. Niech wertuje po starych księgach, knuje intrygi, zbiera fortunę, czy spełnia swoje marzenia - nie możemy go ograniczać (nooo, czasami).
Ostatnio edytowany przez Nerevan (2010-09-06 14:14:58)
Offline
I jak działamy dalej? Macie jakiś plan wdrażania projektu w życie?
Offline
Na razie nie miałem czasu bardziej nad tym usiąść. Jak już mówiłem, teraz potrzebna jest rozpiska lokacji, ekwipunku oraz cech. Tym ostatnim zajmę się osobiście. Ale do reszty potrzebni są ludzie, którzy znają się na uniwersum. Ja się nie znam.
Offline
Może poprosimy o pomoc Shawna? Podobno zna się na takich grach.
Offline
Proszę bardzo. Mechanika jest zasadniczo gotowa, chodzi mi o czysty rys fabularny. Zrobiłbym to sam, gdyby nie to, że historia H3 jest mi niemal obca.
Zaglądałem na tego ich PBF'a - nie przejrzałem dokładnie, ale wydaje się być spoko. Prosty i intuicyjny. Stworzenie mechaniki to rybka, gorzej z treścią gry.
Zasadniczo potem, choćby jutro (tylko weźcie mi na forum przypomnijcie ;p) napiszę, jak to ma wyglądać.
Offline
Widzę, że chyba trzeba będzie zmienić sztab, bo King i Eleazar nie dają znaku życia. Proponuję Saurona. Nerevan, co Ty na to?
Offline
W porządku, może Shawn wprowadzi do projektu trochę świeżości. Pomyślę jeszcze nad zaproszeniem do inicjatywy Saurona lub Łowcę Kur - obaj mają pewne doświadczenie w grach rpg i takich na forach (sesje).
Offline
Rekrut
Co do rozpoczynania gry: Najlepiej od razu wrzucić graczy w fabułę sesji. Czyli na przykład gracze na ostatniej przygodzie poznali się i stali się prawie nierozłączni. Załóżmy, że są to dwaj wojownicy, łucznik i mag. Skończyli na wędrówce do bitwy. To nowa przygoda może zaczynać się już w bitwie. Wojownicy zaczynają w środku, łucznik na flankach a mag z tyłu. Jeśli chodzi o system: Cyferki powinny być jak najbardziej ograniczone. To rozprasza graczy i utrudnia tworzenie karty. Ale nie widzę problemy w daniu statystyk i umiejętności z gry. Jednak walki wyglądałyby tak:
Walka wręcz:
Atak*2+ewentualne bonusy - obrona*1.5 +bonusy= Zadane obrażenia
Ilość many: Wiedza * 3
Walka magią:
Siła zaklęcia *0.5 - obrona = zadane obrażenia
Walka na dystans:
Tak samo jak wręcz, tylko zależnie od odległości odejmowane jest 0.5 ataku na ileś metrów
A umiejętności mogłyby być uogólnione. Na przykład Łucznictwo nie dawałoby 20% szansy trafienia w czuły punkt, a jedynie zwiększało atak podczas walki łukiem o punkt, czy dwa. Tak samo reszta.
Ilość punktów do rozdania w statystyki: Tu wszystko zależy od waszego chcenia. Dlaczego? Ponieważ to byłoby ważne w stosunku do punktów życia. Na przykład Wojownik ma z 40 pż, a mag 25. Wtedy do rozdania dla każdego powinno być jakieś 10 pkt. Jednak, jeśli Wojownik miałby 10, a mag 5 to do rozdania trzeba by dać maksimum 5 pkt.
Grę można ułątwić screenami z gry prezentującymi pozycję graczy. Mapa może być z gry, albo stworzona przez MG.
Na razie tyle bo jest późno i mi się chce spać.
Offline