Po pierwsze, nie ma co porównywać poziomami, bo tak się nie walczy, poza tym mylisz się, np. rusałka jest lepsza od marudera, jest ich dużo, są bardzo szybkie i powstrzymują kontrę-dają większe możliwości. Burze są gorsze od jaszczurów, bo jest ich śmiesznie mało, a żywiołaki magii lepsze od wiwern(to tak z grubsza. Lecz wiadomo, że wiwerna szybciej połasisz się na strzelaka, niżeli swego odpowiednika z WŻ, a reptilioni zamiast strzelać w burze, to ściągną np. energie, czy rusałki. Armie jakościowo lepszą ma Cytka, bohaterowie nastawieni na obronę, bardzo dobrze się spisują, magia gorsza, ale za to magia wody, która chyba najlepiej się spisze, gdyż odczarować swe jednostki, to nie problem w tamtym zamku. Budynki specjalne lepsze ma WŻ, gralla chyba tez. Trzeba też wziąć pod uwagę, że WŻ to miasto z szybkimi jednostkami(feniks21, zyw.magii 9, rusałka 9, energia 8, burza 8...).Cóż sądzę, że mimo wszystko, Cytka wypada lepiej, bo jest wręcz jakby stworzona do bronienia się przed takimi miastami, co naturalnie(oczywiście moim zdaniem)daje swoistą przewagę nad WŻ.
Mathias, daj proszę szybko moderatora xP.
Ostatnio edytowany przez GiBoN (2009-12-19 17:42:35)
Offline
Zgadzam się z GiBoN'em, choć z drugiej strony na takie pc2 cytka ma bardzo źle, bo dobry gracz potrafi wbić confem w 2 tyg, albo na początku 3, a tak naprawdę, na średniej mapie cytka zaczyna łapać przewagę od 3-4 tyg.
Offline
Generał
Ciężko powiedzieć. Żywiołaki burzy i wody są sporym utrudnieniem dla przeciwnika. Energia atakuje kilka jednostek naraz, reszta zdejmuje kontrę i tyle. Daję remis. Oba miasta są bardzo silne.
Offline
WŻ to zamek dynamiczny, który traci na sile wraz z wydłużaniem się czasu rozgrywki. Cytadela zaś odwrotnie. Rusałki idealne do ekspansji mapy i średnie do walki z graczem. Żywiołaki burzy i lody to groźni strzelcy, ale są wrażliwi na niektóre czary. Reszta to średniacy swego poziomu, ale nie można ich lekceważyć.
Cytadela ma również niezły team do ekspansji mapy. Ważki,lizaki i wiwki w 1 tygodniu zapewniają szybką przebijalność i dzięki obonie władców nie tracimy dużo woja. Krówki i hydry to śmiertelny wróg. Nie zdążysz się obejrzeć jak pochłoną spore ilości wojska do piachu.
W tym starciu biorąc czynnik czasu to cytka ma większe szanse, bo może się zdarzyć, że będzie silny guard i bez strat go szybko WŻ nie usunie.
Offline
Obywatel
Jeśli na dużych mapach mamy Tazara i dobrze go rozwiniemy, to nasze wojaki otrzymują bardzo mało obrażeń i nie musimy martwić się o defensywę. W ataku też nie jest źle - mamy do dyspozycji Hydry, Gorgony czy Wiwerny, z pomocą lecą także Ważki. Bazyliszki zazwyczaj pilnują tyłów(często zamieniają w kamień), Reptilioni ostrzeliwują przeciwnika. Gdy gram Cytadelą (czyli często) lubię wspomagać wojaków drobnymi zaklęciami bojowymi, co wbrew pozorom w walkach silnych armii bardzo wzmacnia w ofensywie naszą armię.
Jeśli chodzi o WŻ to nie lubię grać tym zamkiem. Nie ma on zbyt wiele mocnych stron, warto zwrócić uwagę jedynie na Rusałki, Żyw. umysłu i Feniksy. Dobrze, że chociaż Gildia Magów jest rozbudowana.
Czy na małej, czy na dużej mapce - WŻ raczej nie ma szans z Cytką.
Offline
Obywatel
Wrota sa silniejsze dzieki przyrostowi 4 feniksow i temu ze zaczynaja . Maja ogolnie wieksza sile ...
Natomiast cytadela nie jest slaba i trudno jak pokonac ze wzgledu na duza obrone a takze gorgony ! Ktore moga zadac znaczne straty feniksom ! No i ciezko pokonac hydry bo jak sie podejdzie kilkoma jednostkami to traci sie na raz kilka jednostek . Wrota wygraja ale ledwie ledwie !
Offline
Wrota wygrają tylko dzięki szybkiemu rajdowi, w innych przypadkach może jedynie armagedon zadecydować.
Gorgony zlikwidują dużo feniksów za pierwszym atakiem.
Offline
Gorgony to potęga fakt
Ogólnie to na moje o wiele lepiej w tej walce spisze się cytadela. Ma przewagę choćby w tym iż ma w specjalizacjach bohaterów płatnerstwo, którego w WŻ nie ma ( jeśli dobrze pamiętam to nawet skuteczności ataku nie ma tam na spec.). Po za pierwszym ruchem WŻ w którym jedynymi sensownymi wyjściami jak dla mnie jest rzucenie speed, lub bless (pomijając czary takie jak berserk, czy modlitwa. tzw wyższa półka), gdyż wszelkie próby osłabienia przeciwnika będą bezcelowe (zdziwiłbym się gdyby armia cytadeli nie miała magii wody na mistrzowskim poziomie).
Podsumowując. Sytuacja wygląda tak, że przez przewagę w strzelcach (i to sporą) WŻ powinno się bronić, lecz jest to miasto skonstruowane ofensywnie (szybkie jednostki z paroma wyjątkami). Z kolei Cytadela to niekwestionowany mistrz defensywy, zmuszony (przynajmniej w teorii) do ataku.
Przebieg bitwy jak zawsze wynika z indywidualnego stylu gry każdego gracza, ale jak dla mnie decydująca może się okazać wytrzymałość jednostek cytadeli, która będzie ogromna.
WŻ ma jakieś szanse tylko przy szybkim wjeździe na cytkę, choć nawet wtedy będzie ciężko przez wzgląd na szybki rozwój stworków z bagien.
Czaru takiego jak Armagedon nie liczę, gdyż jest to kwestia przypadku. Nie neguje jednak faktu iż bohater z WŻ mający z 15 feniksów, magię ognia na mistrzu i dużą moc jest bardzo groźnym przeciwnikiem
Offline
Ja bym jednak wybrał Wrota Żywiołów.
W wrotach żywiołów jednostki są dość tanie. Feniksy potrafią się regenerować, można kupić aż dwóch strzelców, a zywiołaki ziemi są bardzo wytrzymałe. A tak poza tym żywiołaki dają odporność na magię swojego żywiołu np. Żywiołak Wody - odporność na magię wody.
Offline