Generał
Nieco przesadzasz, ale jednak broń strzelecka to rozsądna alternatywa. Mag będzie musiał częściej się wycofywać by po prostu doładować się na kolejną rundę czarów. Wymusza to częstsze korzystanie z alchemii i wyrabianie sobie miksturek. Nie przynosić grzybów do Constantino, lepiej samemu je zjeść dla many. Neoras i tak nas nauczy mikstur. Dla kogoś kto nie jest Magiem, najlepiej wykonać zadanie Igaraza z portu, nauczyć się od niego jakiejś prostej receptury. Potem lecimy do Constantino, mówimy mu że się znamy na alchemii. Gotowe, najlepiej nauczyć się eliksirów podnoszących statystyki (np. siłę) do których będziemy trzymać szczaw królewski. Ja trzymam eliksiry i tabliczki jak najdłużej, dopóki normalnie podnoszenie statystyk za punkty staje się już nieopłacalne.
Offline
Broń dystansowa jest pomocniczo całkiem niezła, natomiast trudno nią grać jako główną bronią. Natomiast magia daje znacznie większe pole do popisu moim zdaniem i lepiej w nią inwestować.
Offline
Obywatel
Nie lubię magów. Wolę atakować szybko i z zaskoczenia. Szczególnie łukiem.
Uważam że twórcy powinni dodać też coś takiego że xardas przyzwał z powrotem nasz dawny ekwipunek a konkretnie urizielbi starożytną zbroje magiczną.
Offline
A czy przypadkiem ta zbroja nie uległa zniszczeniu wskutek zawalenia się świątyni Śniącego, itd? Jeśli dobrze pamiętam, to Xardas mówił, że moc z tej zbroi pozwoliła ocalić Bezimiennego, więc pewnie się wyczerpała.
Offline
Szeregowiec
"Szybko i z zaskoczenia"... Atak w zwarciu bezpośredni nie jest szybki i z zaskoczenia, szybkie i z zaskoczenia jest zabicie wroga pojedynczą kulą ognia.
"Męczyć się przez 5 rozdziałów żeby kosić tylko w 6"... Mag już jak najbardziej kosi od drugiego rozdziału, ot tak dla przykładu bez większych problemów jest w stanie wybić wszystkich orków dookoła starego obozu.
"łuki i kusze maj dalszy zasięg niż magia"... Zaznaczenie wroga może i tak, ale jeżeli nie wyszkolisz sobie ich do max i nie będziesz tryskał na kilometry zręcznością, to nie trafisz dopóki przeciwnik nie będzie kilka metrów od ciebie, magia zaś zawsze trafia w miejsce, w którą ją wysłałeś, inną kwestią jest moment, gdy przeciwnik się poruszy, ale tylko dla odległości dla której łuki i kusze już dawno są bezużyteczne, po za tym, magia to nie tylko pociski ale również obszarówki i chyba przede wszystkim przyzwania (wracając punkt wyżej, mag ognia na samym początku jest w stanie przyzwać ze cztery kościane gobliny, gdy pozostałe klasy z dwoma mają problemy).
Offline
Obywatel
No i właśnie o to mi chodziło szkoda że ta zbroja została zniszczona ale uriziela mogli by dodać.
No tak ale jak się wyszkolisz na max w jedno to jesteś szybki i mocny ze szponem.
Jak taki ork ma twojego goblina na 2 ciosy a elita na1. Noe wspominając o szamanach którzy mają kule ognia a szkielety są słabe na ogień. W 2 rozdziale nie da się wybić tych orków a nawet jeśli to będzie to kosztowne.
Ja jakoś będąc na 17 poziomie dałem rade poszukiwaczowi a strzelałem tylko z łuku
Offline
Generał
Ciężko się dostać po Uriziela i zbroję jak cała Świątynia jest zawalona, podobnie jak most do Miasta Orków. Po to są mody, żeby jakoś to ominąć. Wtedy nagle się okazuje, że da się jakoś dojść a Świątynia nie jest aż w tak tragicznym stanie. Dla mnie to dobre wieści, bo osobiście bardzo to miejsce lubię. Jej podobieństwo do Dworu Irdorath nie jest przypadkowe, co zostało już udowodnione. Ostatecznie obie są świetne i takiego klimatu brakowało mi w Gothic 3. Wynika to z otwartej struktury gry (brak podziału na rozdziały), ale też czegoś podobnego już nie dało się uświadczyć.
Dla mnie broń dystansowa jest po prostu alternatywą dla magii, żeby oszczędzać na miksturach. Jako Mag i tak sobie bierzemy Runy stąd Szpon pomijam.
Sam Szpon jest świetny z tymi błyskawicami, bo nawet gdy przeciwnicy blokują ataki (Orkowie) to i tak im to nie pomaga. Jest jednak kilka istot, które są na to odporne (Smok Ożywieniec).
Dlatego gdy gram Paladynem/Łowcą to ostatecznie wolę walczyć bezpośrednio. Ostatecznie strzelanie przestało być dla mnie przydatne, bo wolę blisko i personalnie kroić wszystko na kawałki. Stąd rozwój zręczności leżał, bo inwestowałem w miecze.
Broń 1-ręczna/2-ręczna to odwieczne pytanie i ostatecznie wybieram to na co mam obecnie ochotę. Przy czym Łowca Smoków jakoś lepiej się nadaje na 2-ręcznego, Paladyn u mnie łatwiej ujdzie z bronią 1-ręczną.
1-ręczna pozwala na szybsze ataki i combosy (więcej uderzeń błyskawicą), ale 2-ręczna zapewnia większy zasięg (co jest dość wygodne, bo Orkowie mają strasznie długie łapy i miecze). Twórcy gry chyba preferują broń 2-ręczną, bo Uriziel z G1 jest tym typem broni, a do tego możemy ten rodzaj poznać dopiero gdy opanujemy 1-ręczną.
Offline
Obywatel
Raz grałem magiem w G2 i szkoda mi było że nie można być też magiem wody. Nawet saturas mówił w pierwszej części że można być magiem i ognia i wody.
Offline
oumen napisał:
Raz grałem magiem w G2 i szkoda mi było że nie można być też magiem wody. Nawet saturas mówił w pierwszej części że można być magiem i ognia i wody.
Aż mi się przypomniało to: http://imgur.com/cG4czxr
Offline
Generał
Zawody czyli ładowanie Uriziela. Prawda brakuje opcji w 2-ce by zostać Magiem Wody, tyle że oni nie bardzo są taką pełnoprawną Gildią jak wcześniej. Do tego wydają mi się być bardziej tolerancyjni - uzupełnienie Przysięgi Ognia o dodatek z Przysięgą Wody było sprytnym rozwiązaniem.
Zresztą Bezi ma w sumie wywalone na wszystkich i dołączy do tego, kto według niego oferuje najlepszy sposób rozwiązania swoich problemów. Nawet gdy dołączymy do Bractwa w G1 to widać, że on kompletnie nie kupuje tego kitu o Śniącym. Po prostu łatwo do nich dołączyć, a liczył że z czyjąś pomocą łatwiej stąd ucieknie. Bezimienny to oportunista na całego, choć w dwójce jest nieco bardziej bohaterski. Kiedy dołączy do Straży/Paladynów to nawet rozmawiając z Lucią w obozie bandytów to ona zauważa, że Bezi "mówi jak Paladyn". Oportunizm bohatera jest równoważony przez jego lojalność wobec przyjaciół i determinacja - gdy podjął się swego zadania, nic mu nie stanie na drodze. Trochę dobra, trochę powiedzmy "zła", idealny wybraniec boga równowagi.
Ostatnio edytowany przez Sauron (2016-03-26 10:16:19)
Offline