Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#31 2009-12-30 17:07:07

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Zamek vs. Forteca

Tylko że nieulepszone tytany to najgorszy syf na poziomie



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#32 2009-12-30 18:42:06

 Olórin

Generał

34741593
Skąd: AvLee
Zarejestrowany: 2009-08-11
Posty: 1094
Miasto: Bastion
Kampania: Cień Śmierci
Jednostka: Centaur Bojowy
Bohater: Mephala

Re: Zamek vs. Forteca

Niby tak, ale za taką cenę siedliska to nie ma się co dziwić, po za tym gigantów stawiasz bez problemu w 2 tyg. , a aniołki jeśli uda się wogóle postawić w 2 tyg. , to niemożna raczej później nic wybudować ani się wykupić.

Na małych mapkach tytani raczej się nie pojawiają, tak samo jak aniołki, ale na większych to właśnie tytanów jest więcej,bo znacznie łatwiej ich postawić, a nawet jak aniołki ulepszy się szybciej, to mapka jest na tyle duża, że spokojnie zdąży się ulepszyć gigantów, więc to się spokojnie wyrównuje

Po za tym gigantami to (przynajmniej ja tek uważam) się nie walczy, bo w końcu od czego są nagi, dżiny i magowie


http://i50.tinypic.com/2a8ouvd.png
http://i49.tinypic.com/2ijm0b5.png
[CENTER]http://www.nodiatis.com/pub/1.jpg[/CENTER]

"Prawdziwy władca jest zawsze w pierwszym w boju i ostatnim w odwrocie..."

Offline

 

#33 2009-12-30 18:46:17

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Zamek vs. Forteca

Giganci moga sobie czekac w miescie az do ulepszenia,jest czym expic,a nie tracimy 7lvlu,po ulepszeniu przewaznie mamy wiecej tytanow o co najmniej 3...


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#34 2010-05-18 16:07:09

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Zamek vs. Forteca

Forteca vs Zamek

Założenie: Oczywiście stawiam na Zamek. Myślę, że poradzi sobie ze śniegowym miastem.

WOJSKO
1. Większy Gremlin vs Halabardnik
Skille (opisowo): Halabardnik potrafi powstrzymywać szarżę Czempionów. Jest to skill praktycznie w ogólnie nie wykorzystywany. Co się tyczy Gremlina: potrafi on strzelać jako jedyny 1-poziomowiec. Głosuję w tej kategorii właśnie na niego.

Statystyki
Atak: 3 < 6, Halabardnik ma dwukrotnie więcej ataku.
Obrona: 3 < 6, Halabardnik ma 2x więcej obrony niż Gremlina.
Obrażenia: 1-2 < 2-3
Wytrzymałość: 4 < 10, miażdżąca przewaga Halabardy.
Szybkość: 4 < 5
Przyrost: 32 > 28, Przewaga Gremlina wynosi 4 jednostki tygodniowo.
Koszt: 40 > 75, Gremlin tańszy

Wniosek: Halabardnik bez dwóch zdań pokonuje Gremlina w statystykach. Posiada jedna 4 jednostki mniej tygodniowo i jest droższy. Aby sprawdzić, czy to coś daje, zrobię parę obliczeń:
najpierw punkty życia:
Gremlin Większy: 4*32 = 128; 128*4(tygodnie) = 512 HP
Halabardnik: 10*28 = 280; 280*4(tygodnie) = 1120 HP
Różnica: 152; 608 HP na rzecz Halabardnika
Olbrzymia przewaga Halabardnika mimo mniejszej liczby jednostek.

Teraz cena:
Gremlin Większy: 32*40 = 1280; 1280*4(tygodnie) = 5120
Gnoll Maruder: 28*75 = 2100; 2100*4(tygodnie) = 8400
Różnica: 820; 3280 na rzecz Gremlina
Tutaj już jest dość sporo na rzecz Gremlina. Zyskujemy trochę złota, które jest warte 20 dodatkowych gremlinów w 1. tygodniu i 82 po miesiącu (oczywiście teoretycznie, jakbyśmy mieli taką możliwość).

Wracając do wniosków: Przewaga Halabardnika w statach jest miażdżąca. Gremlin przegrywa praktycznie we wszystkim. Mimo strzelania przedstawiciela Fortecy głosuję na HALABARDNIKA!


2. Obsydianowy Gargulec vs Kusznik
Skille: Gargulec posiada bardzo przydatną zdolność lotu, co w połączeniu z jego średnią szybkością pozwala mu już coś tam zdziałać na polu bitwy. Natomiast Kusznik strzela, i to dwukrotnie. Głosuję na przedstawiciela Zamku, jednak myślę, że statystyki mogą nieco namieszać w moim rozumowaniu (bardzo niskie HP kuszy).

Statystyki:
Atak: 7 > 6, Garguł ma o 1 punkt więcej
Obrona: 7 > 3, miażdżąca przewaga Gargulca
Obrażenia: 2-3 = 2-3
Wytrzymałość: 16 > 10, dość spora przewagę Gargulca.
Szybkość: 9 > 6, również duża spora przewaga Garguła
Przyrost: 18 + 4 > 18, zwycięstwo Obsydianowych potworów dzięki dobudówce.
Koszt: 160 < 150, Kusznik minimalnie tańszy tańszy.

Wniosek: Skill lepszy u Kusznika, jednak Garguł bije go w statach na głowę. Głosuję w tym pojedynku na GARGULCA! Nawet nie ma sensu robić obliczeń.


3. Kamienny Golem vs Gryf Królewski
Skille: Golem należy do jednostek o dobrych statach, ale znikomej użyteczności. Praktycznie nie uczestniczy w ofensywie. Ale za to jego deff jest bardzo dobry, a umacnia go także ochrona magiczna (-75% od obrażeń z czarów). Gryf Królewski jest natomiast jedną z najważniejszych jednostek Zamku. Lata i zawsze kontratakuje. W tej kwestii wybieram jego.

Statystyki:
Atak: 9 = 9
Obrona: 10 > 9, minimalnie wygrywa Golem
Obrażenia: 4-5 = 3-6, jakby wyciągnąć z tego średnią, wychodzi remis. Gryf ma większy rozrzut.
Wytrzymałość: 35 > 25, Golem zdecydowanie prowadzi.
Szybkość: 5 < 9, wygrywa Gryf
Przyrost: 12 < 14, dwa Gryfy więcej...
Koszt: 200 > 240, Golemy tańsze.

Wnioski: Statystyki mogą dać obraz, że Golem jest lepszy. To jednak mylne myślenie. Jak już wcześniej mówiłem, nie ma z niego zbytniego pożytku, jedynie w obronie. Zanim jednak wydam wyrok, czas na parę obliczeń.

DMG faktyczne:
Żelazny Golem: 12*4-5*(1 + (9-9)) = 48-60*1 = 48-60; Średnie DMG = 54
Gryf Królewski: 14*3-6*(1 + 0,025*(9-10)) = 42-84*(1 - 0,025)) = 42-84*0,975 = 40,95-81,9 ~ 40-81; Średnie DMG = 60,5
Różnica pomiędzy średnimi DMG = 6,5 punkta na rzecz Gryfa. Przy czterech populacjach byłoby to już 26 punktów.

Wytrzymałość:
Golem: 12*35 = 420
Gryf Królewski: 14*25 = 350
Różnica: 70 punktów na rzecz Golema.

Wynika z tego, że jeśli chodzi o walkę, to prowadzi Golem. Warto jednak w tej chwili wziąć pod uwagę takie sprawy jak skille i szybkość. Wtedy wychodzi na to, że mimo lepszych statystyk Golem przegrywa. Dlaczego? Ponieważ nie ma z niego zbytniego pożytku. Jedynie trochę w defensywie się pobawi i tyle. Zaś Gryf Królewski to jednostka wielofunkcyjna i mająca wykorzystanie w każdej sytuacji. Ostateczny głos - GRYF KRÓLEWSKI!


4. Arcymag vs Krzyżowiec
Skille: Arcymag świetnie strzela, nie ma ograniczeń w walce wręcz, obniża koszt czarów bohatera. Ale Krzyżowiec ma również świetny skill - podwójny cios. Ostatecznie daję remis, ponieważ obydwie jednostki posiadają umiejętności, które chętnie widuję w swej armii.

Statystyki
Atak: 12 = 12
Obrona: 9 < 12, przewaga Krzyżowca, jednak Mag jest strzelookiem, więc to oczywiste.
Obrażenia: 7-9 < 7-10, minimalna przewaga Krzyżowca.
Wytrzymałość: 30 < 35, Przewaga Krzyżowca.
Szybkość: 7 > 6, Arcymag pierwszy strzeli.
Przyrost: 8 = 8
Cena: 450 < 400, 50$ to już nie jest jakaś olbrzymia różnica. Bazyl tańszy, ale nie tak dużą znowu różnicą (populacja = 400$, 4 populacje - 1600$)

Wniosek: Generalnie jednostki są do siebie zbliżone pod względem siły i przydatności. Obydwie zajmują czołowe miejsca na poziomie czwartym. Jednak nie jestem pewien remisu, więc czas na nieco obliczeń.

DMG faktyczne
Arcymag: 8*7-9*(1 + (12-12)) = 8*7-9 = 56-72
Krzyżowiec: 8*7-10*(1 + 0,05*(12-9)) = 8*7-10*(1 + 0,05*3) = 8*7-10*(1 + 0,15) = 56-80*1,15 = 64,4-92 ~ 64-92
Różnica: 8-20 punktów, przy 4 populacjach 32-80 punktów na rzecz Krzyżowca.

Wytrzymałość
Arcymag: 8*30 = 240
Krzyżowiec: 8*35 = 280
Różnica: 40 punktów na rzecz Krzyżowca. Po miesiącu przewaga rośnie do 160 punktów.

A więc z tego wynika, że Krzyżowiec posiada pewną przewagę na Arcymagiem. Obydwie jednostki to śmietanka poziomu czwartego i obydwie są świetne oraz przydatne. Ta minimalna różnica nie powinna skreślać Arcymaga. Ale istnieje, więc wybieram tutaj KRZYŻOWCA.


5. Wielki Dżin vs Kapłan
Skille: Dżiny latają i rzucają losowe wspomagacze na swoją drużynę. Czasem może to być coś fajnego, a czasami syf w postaci Ochrony przed... Ma dodatkowe punkty obrażeń (+50%) przy walce z Ifrytami. Co można powiedzieć o Kapłanie? Strzela i nie ma ograniczeń w walce wręcz. Myślę, że śmiało można tu postawić remis.

Statystyki
Atak: 12 = 12
Obrona: 12 > 10, przewaga Dżina, ale Kapłan to strzelook, więc to oczywiste.
Obrażenia: 13-16 > 10-12, spora przewaga Dżina
Wytrzymałość: 40 > 30, kolejne zwycięstwo żołnierza z Bracady.
Szybkość: 11 > 7, Dżin jest dosyć szybki.
Przyrost: 6 = 6
Koszt: 600 < 450, 150$ to dość duża różnica. Po tygodniu jest to 900$, a po miesiącu 3600. Teoretycznie można więc zakupić dodatkowe 8 kapłanów.

Wniosek: Według mnie nie ma się nad czym zastanawiać - Kapłan jest słabszą jednostką, co widać wyraźnie w statystykach. Wybieram DŻINA!

6. Naga Królewska vs Czempion
Skille: Istne starcie tytanów! Naga powstrzymuje kontrę, co jest świetnym skillem, najlepszym z możliwych. Zaś Czempion posiada swoją szarżę. Ale i tak Naga ma lepszą umiejętność.

Zobaczmy, jak przedstawiają się statystyki
Atak: 16 = 16
Obrona: 13 < 16, przewaga Czempiona
Obrażenia: 30 > 20-25, no! dosyć duża przewaga Nagi.
Wytrzymałość: 110 > 100, średnio duże zwycięstwo Nagi.
Szybkość: 7 < 9, Czempion ma większe pole do popisu dzięki temu.
Przyrost: 4 = 4
Cena: 1600 < 1200, 400$ - sporo. Wychodzi 1600$ na jedną populację i aż 6400$ na cały miesiąc.

Wniosek: Naprawdę trudno mi wytypować zwycięzcę tego starcia. Chyba czas, aby sięgnąć do matematyki.

DMG faktyczne
Naga Królewska: 4*30*(1 + (16-16)) = 120*1 = 120
Czempion: 4*20-25*(1 + 0,05*(16-13)) = 80-100*(1 + 0,15) = 80-100*1,15 = 92-115; Średnia: 103,5
Różnica średnich: 120 - 103,5 = 16,5 punkta dla Nagi.
Przewaga nie jest taka duża, jak spodziewałem się na początku. Ale jest. Idziemy dalej:

Wytrzymałość
Naga Królewska: 4*110 = 440
Czempion: 4*100 = 400
Różnica: 40 punktów

Ostateczny wniosek: Teraz już jestem pewien, na kogo zagłosuję. NAGA wygrywa to starcie!


7. Tytan vs Archanioł
Skille: Tytan strzela i nie ma ograniczeń w walce wręcz, w dodatku jest odporny na czary z grupy umysłu. Zaś Archanioł: wskrzesza, lata, zwiększa morale, nienawidzi diabłów. Tak naprawdę liczy się tylko wskrzeszanie i latanie, reszta to plankton. Hmm... Czy ja wiem? Chyba jednak Arch jest lepszy, bo ma to latanie + ogromną szybkość. Aczkolwiek jest to różnica mała i dlatego stawiam mimo to remis.

Statystyki
Atak: 24 < 30, dosyć spora przewaga
Obrona: 24 < 30, kolejna duża przewaga
Obrażenia: 40-60 = 50, średnia wynosi 50 dla obydwu jednostek.
Wytrzymałość: 300 > 250, co tu dużo mówić? przewaga Tytana.
Szybkość: 11 < 18, bardzo duże zwycięstwo Archa
Przyrost: 2 = 2
Cena: Tutaj mamy problem z ceną Archanioła. Jest cena sprzed patcha i po patchu. Tak jak w przypadku Reptiliona wybieram tę, która znajduje się na AW. Chyba jest to moja wersja z gry, czyli 5000$ Archa bez klejnotów.
Tytan kosztuje 5000$ i 2 klejnoty, zaś Archanioł 5000$. Chyba nie trzeba tłumaczyć, który droższy. Są to dwa klejnoty warte ponad 1000$ na skupie złomu .

Wniosek: Myślę, że tutaj nie ma wątpliwości. Archanioł wygrywa w większości statystyk, Tytan ma tylko więcej HP. Mógłbym zrobić obliczenia, ale gołym okiem widać tę przewagę. Archanioł - wybieram ciebie!


Wynik:
Forteca: 3
Zamek: 4
Na razie moje założenie się sprawdza i Zamek utrzymuje przewagę. Ale to nie koniec.

BUDOWLE SPECJALNE
Forteca:
Biblioteka - dodatkowe zaklęcia zawsze się przydadzą . Zwłaszcza w mieście typowo magicznym ;p.
Sprzedawca Artów - Czy ja wiem, czy to nie są wywalone pieniądze? Nie lepiej zbudować se jakieś siedlisko, a itemków poszukać na ziemi?
Ściana Wiedzy - +1 do wiedy
Strażnica - odsłania sporo terenu. Przydatne na początek. Potem rzecz jasna bezużyteczne,

Zamek:
Stocznia - produkcja okrętów, praktycznie nigdy nie pojawia się podczas rozgrywki.
Bractwo Miecza - +2 do morale herosa broniącego miasto
Stajnia - dodatkowy ruch dla bohaterów na cały tydzień.
Latarnia Morska - większy zasięg statków, podobnie jak Stocznia kompletnie nieużywana.

Myślę, że tutaj można postawić na FORTECĘ.

BOHATEROWIE
Herosi Fortecy są beznadziejni. Natomiast ci z Zamku są nienajgorsi. Głosuję na ZAMEK w tym starciu.

GRAAL
Forteca: odsłona całej mapy, +15 punktów wiedzy dla garnizonu broniącego miasto
Zamek: +2 morale dla wszystkich bohaterów

Sam nie wiem... Morale niby lepsze, ale Zamek ma go już dość dużo i bez tego. Natomiast co się tyczy fortecy... odsłona mapy bardzo dobra, lecz nie tak dobra jak morale. Może remis? tak, REMIS będzie najbezpieczniejszym zakończeniem moich rozumowań.

CENA
Czy trzeba tłumaczyć, że Forteca jest bardzo, bardzo droga? W końcu za dobra jakość = wysoka cena. Zamek także jest drogi, ale nie aż tak bardzo. Głos na ZAMEK.

MAGIA
5 lvl Fortecy > 4 lvl Zamku. Oczywiście głos na FORTECĘ - miasto czysto magiczne.

Pora na podsumowanie:
Forteca: 3 + 2,5 = 5,5
Zamek: 4 + 2,5 = 6,5

A więc moje założenie zostało POTWIERDZONE. Zwycięzcą tego starcia zostaje ZAMEK! Jednak Forteca pokazała tu, że także jest bardzo potężna.
Należy jednak pamiętać, że to suche statystyki, i spojrzeć na przydatność miast w określonych sytuacjach:

Dodatkowa ocena przydatności na mapie:
Forteca na S i M raczej nie wygra z Zamkiem, który mimo że rozbudowuje się raczej wolno, ale szybciej niż Forteca mimo wsio. Na L i XL już różnie bywa. Dodajmy, że Forteca posiada aż 3 strzelooki, podczas gdy Cyta tylko dwóch, w dodatku jednego średniego i jednego kiepskiego. To również może dać dodatkowe szanse dla Fortecy (Zamek ZAWSZE musi podejść).



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#35 2010-05-18 18:25:33

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Zamek vs. Forteca

Parę błędów: Po pierwsze masz gdzie, nie gdzie nazwy z cytki. Po drugie halabardnik na pewno nie ma 2 obrony, a już na pewno nie 2>3. Wśród umiejętności dodaj, że Tytan jest odporny na czary umysłu. Grall fortecy jest bezapelacyjnie lepszy, wybacz, ale lepiej mieć +15 wiedzy podczas oblężenia i odkrytą mapę, czy +3 morale, które i tak będziesz miał już na maxa?

To na razie było by na tyle...


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#36 2010-05-18 18:39:55

 Olórin

Generał

34741593
Skąd: AvLee
Zarejestrowany: 2009-08-11
Posty: 1094
Miasto: Bastion
Kampania: Cień Śmierci
Jednostka: Centaur Bojowy
Bohater: Mephala

Re: Zamek vs. Forteca

Tak ode mnie.

Gryf jest ogólnie lepszy od golema, ale w tym konkretnym pojedynku znaczenie golema znacznie wzrasta, więc postawiłbym na remis. (w końcu to zamek musi podejść). Generalnie pojedynek ciężki do rozstrzygnięcia, choć jakoś bardziej skłaniałbym się do fortecy (w miarę trwania gry)


http://i50.tinypic.com/2a8ouvd.png
http://i49.tinypic.com/2ijm0b5.png
[CENTER]http://www.nodiatis.com/pub/1.jpg[/CENTER]

"Prawdziwy władca jest zawsze w pierwszym w boju i ostatnim w odwrocie..."

Offline

 

#37 2010-05-19 22:38:26

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Zamek vs. Forteca

Tutaj może być różnie, ale również stawiał bym na fortece, poza tym zamek niby taki super, ale jak dla mnie jest zbyt...nijaki...


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#38 2010-07-16 20:45:49

 Rufus42

Obywatel

Skąd: Żabki
Zarejestrowany: 2010-07-16
Posty: 105
Miasto: kilka
Kampania: lubie te z Cienia Śmierci
Jednostka: najfajniejszy jest chłop :)
Bohater: Pan Piotr-sam zrobił kuchnie
Magia: combo
WWW

Re: Zamek vs. Forteca

Remis. Fajne miasta i nie - tanio/drogie, sam nie wiem, ale wiecie, że te zamki są dobre, ale nie złe.


Praktyker - da rade!

Offline

 

#39 2012-04-15 11:55:59

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Zamek vs. Forteca

Gibon napisał:

Parę błędów: Po pierwsze masz gdzie, nie gdzie nazwy z cytki. Po drugie halabardnik na pewno nie ma 2 obrony, a już na pewno nie 2>3. Wśród umiejętności dodaj, że Tytan jest odporny na czary umysłu. Grall fortecy jest bezapelacyjnie lepszy, wybacz, ale lepiej mieć +15 wiedzy podczas oblężenia i odkrytą mapę, czy +3 morale, które i tak będziesz miał już na maxa?

To na razie było by na tyle...

Poprawiłem błędy literalne, nie zmieniły one niczego w moim zestawieniu. Co do graala, to ma on i tak znikome znaczenie w rzeczywistości. Poza tym jeśli go już mamy, to przeważnie większość mgły wojny jest rozwiana, więc graal fortecy ma małe znaczenie.

Olórin napisał:

Gryf jest ogólnie lepszy od golema, ale w tym konkretnym pojedynku znaczenie golema znacznie wzrasta, więc postawiłbym na remis. (w końcu to zamek musi podejść). Generalnie pojedynek ciężki do rozstrzygnięcia, choć jakoś bardziej skłaniałbym się do fortecy (w miarę trwania gry)

No tak, ale pamiętajmy, że Gryf ma większą inicjatywę i możemy nim bardziej manewrować, przydatny chociażby do blokady strzelców, choć nie tylko. Zresztą przewaga w statystykach Golema nie jest aż tak duża, ponadto ma on znacznie mniejszy przyrost, co powoduje, że to właśnie Gryf ma większe DMG faktyczne, a różnica w HP na 1 populację wynosi bagatela... 5 HP . Ja nie mam wątpliwości.

Gibon napisał:

Tutaj może być różnie, ale również stawiał bym na fortece, poza tym zamek niby taki super, ale jak dla mnie jest zbyt...nijaki...

Czemu nijaki? To prawda, nie ma w nim niczego oryginalnego fabularnie, ale miasto ludzi musi być zawsze .

Przy okazji chciałbym porównać, jak miasta spisują się na rozmiarach mapek.
Zdecydowanie lepiej na małych mapkach radzi sobie Zamek. Na S-kach Forteca nie zdąży dobrze zacząć, tam nie ma czasu na mozolną rozbudowę. Na M-kach podobnie. Dopiero na większych misjach, czyli L tudzież XL Forteca ma szansę, żeby się spokojnie rozwinąć, jednak Zamek w niczym jej nie ujmuje. Podsumowując wg mnie bardziej uniwersalnym miastem jest Zamek, Forteca jest dobra tylko na duże mapki.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#40 2012-04-15 16:05:53

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Zamek vs. Forteca

Ja bym się pokusił grą fortecą przeciwko zamkowi na S.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
http://pieniomeble.online Szamba betonowe Rawicz berlin-hotel Le bien ĂŞtre Accommodatie ChandÄŤgarh