Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#281 2010-10-13 20:27:38

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Lochy vs Cytadela

Olórinie, samych jednostek  Cytka wcale nie ma jakoś lepszych, po drugie Loch ma dużą ofensywę, co również pomaga, więc Podziemie ma szanse, wszystko zależy w sporym stopniu od mapy, szczęścia i rozegrania graczy...


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#282 2010-11-01 00:06:11

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Lochy vs Cytadela

Widzę, że trzeba fascynatów Lochu zgasić.
Po pierwsze cytadela jest tania i postawienie w niej 1-5/1-6 +zamek na biednych mapach nie jest problemem. Czasami można się pokusić o hydrę, która w expie daje nam spore możliwości (większość banków obrabiamy przy jej użyciu). W dungu potrzebujemy klejnoty na minotaury i jak ich nie znajdziemy na mapie to mamy parę mocnych jednostek do tyłu. Na początku expans dungu jest szybszy dzięki dużej liczbie trogów, ale cytka nie odstaje.
Czas na FB.
Nie wiem czemu zawsze każdy sądzi, że lizaki są cienkie. Wiadomo, że 2 strzelców to nie jeden, ale na mapkach, gdzie mamy 2 zamki na start tej samej rasy to muszę stwierdzić, że lizaki bez problemu wystrzelają oczy i meduzy, dzięki obronie i płatnerstwu Władców bestii. Jednostki jak i bohaterowie cytadeli mają dużo deffa co zwiększa żywotność jednostek. Osobiście preferuję magie wody i ziemi dla cytadeli, ale jak ktoś lubi wbić się klinem we wroga lub szybko wyeliminować go u siebie polecam powietrze.
Lochy nie będą zaczynały bitwy. Są też duże szanse, że to właśnie loch musi podejść. Jednostki są silne i zgrane ze sobą. Współczynniki ataku i obrony są wyrównane z lekką przewagą na atak. Ogień dużo nie zrobi cytadeli, ale są czary wspomagające. Powietrze na pewno się przyda, by szybko dojść do okopanej cytadeli. Zamiast ognia może być ziemia. Zwiększy obronę i spowolnimy przeciwnika.
Dużo zależy od poziomów bohaterów i czasu rozgrywki, ale Loch ma ciężko. Moim zdaniem cytadela może pokonać dung i to nie jest żaden cud.

Offline

 

#283 2015-04-08 19:19:31

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Lochy vs Cytadela

Tutaj również bardzo ciekawy pojedynek. Może nieco od końca, ale powiem tak. Lochy są dobrym miastem dla początkujących graczy, gdyż w przeciwieństwie do Cytadeli są trochę łatwiejsze do zrozumienia i poprowadzenia. Loch posiada w swoim składzie 3 jednostki latające i 2 strzelające, co w rezultacie daje bardzo wszechstronny zestaw, w mojej opinii. Dysponują też bardzo zaawansowaną magią (5 lvl gildii) z wirem magii, akademia wojskowa to miły i całkiem pożyteczny dodatek gdy na starcie gry 1000 xp to sporo. Patrząc na cały zestaw, otrzymujemy bardzo zrównoważone miasto które nie zapomina o niczym.

Z kolei siła Cytki jest nieco trudniejsza do wykrzesania, potężne skupienie do obronie, 1 strzelec, potężne jednostki dość powolne. Jak wspomniano w temacie Forteca vs Cytadela, jest to miasto bardzo wyspecjalizowane i skupione na przeżyciu swoich przeciwników, dowodem wysoka obrona i porządne wartości hp.

W kwestii magii Cytadela i Twierdza zawsze będą na końcu przez ograniczenie gildii do 3 lvl, stąd wiadomo że Loch tutaj zdobywa przewagę.

Jeśli chodzi o bohaterów, sytuacja robi się bardzo ciekawa. O ile w przypadku Fortecy nie ma wielkich wątpliwości (o ile się coś nie zmieni w statystykach), tak Lochy znane są z silnych bohaterów. Jeśli chodzi o władców, na główną uwagę zasługują Gunnar, Dace, Shakti. Ten pierwszy jest uważany za wręcz zbyt silnego, Dace z kolei łączy wzmacnianie minotaurów z taktyką i atakiem. Shakti jest legendarny ze swej startowej liczby troglodytów i fajnych skillów startowych. Co do czarnoksiężników to z tego co pamiętam, interesowano się Alamarem i Jeddite, zaczynających ze wskrzeszaniem. Może się przydać do minimalizowania strat.

Cytadela wystawia do walki przede wszystkim Wystana oraz Tazara.

Ilość nie oznacza jakości stąd nie jestem zbyt pospieszny w wydawaniu osądu. Gunnar z tego co słyszałem jest banowany w ligach, więc dla osób z tych kręgów może się nie liczyć. To by sprowadzało sprawę do Shakti, Dace vs Wystan, Tazar. Powiększający się bonus do obrony jest bardzo silny, ale jednak ci startowi troglodyci i dobre skille startowe też są mocne. Zarówno Dace jak i Wystan prezentują się bardzo dobrze, choć Dace przez wzmacnianie minotaurów jest nieco bardziej przesunięty w kierunku późniejszej fazy gry gdy byczków przybędzie.

By rozstrzygnąć walkę, zaprzęgłem do walki departament magiczny, a w tej kategorii czarnoksiężnicy lepiej sobie radzą niż wiedźmy.

Loch zdobywa przewagę w kwestii bohaterów, ale nie tak znaczącą jak w przypadku magii.

Pora więc na jednostki. Standardowo dla tradycji.

troglodyta = gnoll  (remis, gdyż oceniam samą jednostkę, bez wspomagania bohatera patrz: Shakti)

Akurat tutaj można się pokusić o porównanie, gdyż same jednostki są bardzo podobne. Troglodyta ma nieco większy rozrzut obrażeń (1-3) vs gnoll (2-3), atak obrona 5 4 vs gnoll 4 6. Troglodyta ma za to ciut większy przyrost + odporność na oślepienie. Różnice między nimi to naprawdę detale. Odp. na oślepienie jest ok, ale kto będzie próbował oślepić trogle, gdy na polu bitwy są ważniejsze jednostki. Chyba, że mamy naprawdę chmarę troglodytów.

harpia < reptilion
beholder > ważka
meduza < bazyliszek
minotaur < gorgona
chimera > wiwerna
czarny smok > hydra

W sumie wychodzi przeplatanka, mógłbym się pokłócić przy ostatnich dwóch poziomach.

Teraz rzut oka na całokształt armii.

Im dalej tym drożej, Loch na starcie nie ma problemów z ekonomią. Szczególnie meduzy są naprawdę tanie. Problemy zaczynają się przy minotaurach, mantikorach. Zawsze mam przy tym etapie problemy, nie mówiąc już o smoku. Troglodyci są ok jednostką początkową, mając Shaktiego + boha z karczmy mamy na dzień dobry sto ileś trogli. Harpie po ulepszeniu powstrzymują kontrę co im bardzo pomaga, gdyż spory rozrzut obrażeń bywa naprawdę kapryśny. Beholder i meduza to dwie jednostki strzelające. O ile beholder jest niezły, to meduza jest tylko ok. Obie jednostki nie mają ograniczeń w walce, a meduza zamienia w kamień. Znaczy to, że potrafią same o siebie zadbać. Właściwie zamiana w kamień jest jednym z głównych czynników ratujących meduzę, bo jeśli będzie mieć farta to zmieni prześladowcę w kamień ściągając go z siebie i beholdera.

Sądzę, że mimo wysokich późniejszych kosztów, dobrze rozegrany Loch może zajechać na lvl 1-4 całkiem daleko i w miarę gładko przejść do późniejszej fazy gry. Jest to miasto silne całą grę, stąd ciężko wyczuć jakąś charakterystyczną zmianę, może poza nabyciem minotaurów i smoków. Chimery paraliżują i mają nieco więcej hp od wiwern, tylko dlatego są dla mnie nieco wyżej w rankingu od wiwern które są w stanie zadać więcej obrażeń i zatruć wroga.

Cytka jak wspominałem, z pomocą reptilionów jest w stanie sobie poradzić. Pomoc wiwern może być bardzo przydatna, a niskie koszty większości struktur nie obciążą ekonomii aż tak mocno. Z czasem bonus do obrony stanie się większy, a księga czarów też się powiększy. Hydra wymaga kombinowania (ja osobiście użyłbym teleportu i wcisnął ją w środek), ale może zapewnić wielkie efekty.

Podsumowując, każdym miastem można wygrać. Można jednak wskazać np. kiedy miasto jest silniejsze, a kiedy słabsze. Defensywne bonusy Cytadeli stają się bardzo potężne, a szczególnymi dla mnie jednostkami są hydry i gorgony, na starcie zaś reptilioni (których na koniec też można mieć dużo, przy uważnym pilnowaniu). Podstawowym problemem Lochów jest rozrzut obrażeń, a Cytadeli powolność jednostek. Oba miasta specjalizują się w innych magiach niż te, które by im najbardziej pomogły. Ziemia Lochów vs Woda Cytki. Oczywiście mogą nauczyć się innych szkół magii, ale spowolnienie rzucone przez Loch bardzo zaszkodziłoby jednostkom Cytadeli, która byłaby jeszcze wolniejsza a sami reptilioni z 2 lvl nie pokonają beholdera i meduzy z lvl 3 i 4.

Znowu pojawia się podobny schemat, wiadomo że przy przewadze strzelców zawsze jest lepiej nieco grać na zwłokę. Obecność 3 jednostek latających da Lochom większą mobilność i pierwszy ruch na starcie bitwy (smoki), może to mieć znaczenie gdy mapie znajdzie się duża przeszkoda terenowa wymagająca długiego obchodzenia.

Nie wiem do końca kto wygra, ale zwycięzca będzie wykrwawiony i stan jego armii będzie znacznie zmniejszony. Jest wiele czynników do wzięcia pod uwagę. Stąd za pole bitwy ogłaszam remis.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#284 2015-04-09 23:31:10

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Lochy vs Cytadela

Słuszna teza, że Lochy są dobrym miastem dla początkujących, przynajmniej pod względem "zrozumienia" ich taktyki (2 strzelcy, 3 latające, 2 piechoty), powiedziałbym wręcz, że Lochy to takie miasto standardowe (nawet bardziej od Zamku, ponieważ ścieżka rozwoju mniej skomplikowana). Dzięki takim układzie typów wojsk, połączonym z magią 5 poziomów gildii, wzmocnioną Wirem, a także świetnymi bohaterami z dodatkowym poziomem doświadczenia na początek dzięki Akademii, można czuć się dosyć pewnie.

Ok, zalety pokrótce wymienione. Jakie zatem minusy posiada to miasto? Zacznijmy może od aspektu magicznego. Bohaterowie tego miasta nie mogą posiąść w ogóle magii wody. To czyni Loch niezmiernie podatnym na czary osłabiające, w szczególności klątwę, która ze względu na spory rozrzut DMG jednostek tego miasta (Piekielny Troglodyta: 1-3, Harpia Wiedźma: 1-4, Obserwator 3-5, Królewska Meduza 6-8, Wielki Minotaur 12-20, Chimera 14-20, Czarny Smok 40-50) może być jedną z przyczyn ewentualnej klęski. Z drugiej zaś strony przez ten sam mankament tracimy dostęp do masowego Błogosławieństwa, które przydałoby się znowuż z powodu rozrzutu DMG. Zestawienie wartości obrażeń kolejnych poziomów jednostki pokazuje także, że na samym początku rozgrywki (poziomy 1-3) możemy zostać nieźle przez klątwy poturbowani (nawet zakładając niski poziom przeciwnika, analogiczny do naszego). To po pierwsze. Po drugie sytuacja wcale nie poprawia się na wyższych poziomach. Jedynie strzelcy - Obserwator i Meduza - posiadają w miarę stabilny poziom ciosu, co w tym elemencie zwiększa ich wartość, zwłaszcza jak chodzi o ogólnie niedocenianą Meduzę, która w razie masowej klątwy traci stosunkowo najmniej.

Oczywiście, Loch posiada z kolei dostęp do innych magii, tego nie przeczę. Przy czym powyższy minus warto odnotować, nie ma w końcu miast idealnych. Ale zważywszy, że na początku powiedziałem, że miasto to daje nam pewność, trzeba uznać, że nie do końca tak jest - w końcu nie przeanalizowałem tutaj sytuacji wyjątkowej, tylko raczej typową, w końcu klątwa to czas powszechnie dostępny, także dla "antymagicznej" Cytadeli...
...choć nie do końca, bo z kolei bohaterowie Cytadeli nie mogą posiąść magii ognia. Ależ nam się ciekawie zrobiło. Zatem można na razie odłożyć na bok kwestię masowej Klątwy, gdyż (pomijając fenomen kampanijnej Adrienne) z taką sytuacją się w Cytce nie spotkamy (pomijając ewentualne chatki wiedźmy, itp.). Oczywiście, pozostaje zatem np. osłabienie, spowolnienie i inne zaklęcia uderzające w parametry Lochu, choć o ile ten się przed ich skutkami nie obroni, o tyle może odpowiedzieć tym samym (inna sprawa, że Cytadela posiadałaby być może dostęp do uleczenia/rozproszenia, ale to nie jest takie w 100% pewne).

Rozsądnym byłoby wg mnie uznać, że mankamenty magiczne obu miast wychodzą na zero, natomiast na rzecz Lochu w tej kwestii decyduje wyższy poziom Gildii Magów oraz niezwykle przydatny Wir.

Przyjrzyjmy się herosom. Cytadela posiada, jak już pisałem w temacie konfrontującym to miasto z Fortecą, Władców Bestii, którzy do 10. poziomu mają 30% szans na Atak, 60% na Obronę i po 5% na Moc i Wiedzę; powyżej 10. poziomu: 30/30/20/20. W przypadku Władców Lochu proporcje są następujące: do 10. poziomu 40%, 35%, 15%, 10%; powyżej 10. poziomu: 30/30/20/20. Wspomniałem w wątku Cytadela vs. Forteca, że Loch tylko "udaje" taki magiczny. Widać to w proporcjach skillów, jakie otrzymują Władcy, przy czym chciałbym też wykazać, że wcale nie przeczy to koncepcji Lochu, wręcz przeciwnie - to wręcz idealnie tam pasuje. Loch jest bowiem miastem posiadającym bardzo silne jednostki, jak to już Sauron napisał - wszechstronne. Dzięki dodatkowemu Atakowi i Obronie ze strony bohaterów stają się jeszcze mocniejsi. Niski poziom Wiedzy uzupełnia Wir, więc tutaj nie ma problemu. Współczynnik Mocy jest trochę niższy od standardowego, ale z drugiej strony trzykrotnie wyższy niż w przypadku Władców Bestii i niewiele niższy niż w przypadku Wędrowców czy Alchemików, a więc generalnie na poziomie przyzwoitym. Ponadto jakby do tego dodać fakt, że najsilniejsze czary ofensywne (typu Implozja) są dopiero dostępne na późniejszym etapie rozgrywki, kiedy już będziemy zdobywać poziomy wg drugiej skali prawdopodobieństwa (30/30/20/20), to ten "ubytek" Mocy i tak się z czasem wyrówna. Jak na pierwszych 10 lvlów tych kilka punktów mocy wydaje się być wystarczająca. Poza tym pamiętajmy, że to wojownicy, a nie magowie (dużo rozpisuję się o magii, która przecież pełni tylko rolę pomocniczą, nie mniej warto czasem się pewnym szczegółom przyjrzeć). Co do Cytadeli: świetne proporcje jak na miasto czysto militarne.

Umiejętności dodatkowe. W przypadku Cytadeli: Płatnerstwo obowiązkowe, oprócz tego duża szansa na Logistykę, Znajdowanie Drogi, Odkrywanie, Balistykę, Artylerię, nieco mniejsza na Atak. Z kolei Władcy Lochu najchętniej przejmują: Taktykę, Artylerię, Atak, Balistykę, Logistykę, Dowodzenie, trochę w tyłu Płatnerstwo. W przypadku Lochu Artyleria ma już większy sens, ponieważ tutejsza Kuźnia produkuje Balisty, zaś w Cytadeli - Namiot Medyka. W obydwu klasach mamy tę nieszczęsną Balistykę, ale także Logistykę oraz któryś skill z pary Atak/Płatnerstwo (często obydwa się zdarzą do wzięcia). Nad Odkrywaniem nie chcę się zbyt długo pastwić, kiepski skill, chyba że dla szczura. Loch ma z kolei Dowodzenie, które jednak wg mnie może się przydać (nie bagatelizujmy potęgi morale!), no i Taktykę, o której można by na pewno powiedzieć, że nie dodaje żadnych bonusów do statystyk, ale nikt chyba nie zaprzeczy, że warto ją mieć u siebie niż u przeciwnika (choćby po to, żeby Taktykę przeciwnika zneutralizować). W mojej ocenie w tym elemencie wygrywają Władcy. Obydwie profesje są genialne i nie ma co tutaj na siłę szukać wad, lecz więcej plusów posiadają Władcy. Przynajmniej pod względem prawdopodobieństwa, to tylko teoria, którą jednak warto brać pod uwagę.

Wreszcie skille startowe. W Cytadeli królują Władcy Bestii Tazar i Wystan, trudno też przyczepić się do Alkina czy Korbaca. Brak mi tutaj takich ewidentnych szczurów - no chyba że Broghilda z Odkrywaniem. Władcy Lochu: epicki Gunnar (zabroniony multiplayer, z dosyć zrozumiałych przyczyn, jest nieproporcjonalnie świetny), silny Shakti z dużym zapleczem militarnym na start, potężny Dace. Oprócz tego mamy Damacona ze złotem - byłby potencjalnie dobrym bohaterem pomocnicznym, podobnie jak np. Sephinroth (czarnoksiężniczka z kolei), która dodaje nam wartościowe kryształki; Loerelei można uznać za odpowiednika Broghilda. Z Czarnoksiężników oprócz Sephi można wymienić też Jeddite ze wskrzeszeniem, Alamar podobny, choć ma Naukę Czarów, więc gdyby wybierać pomiędzy tą dwójką - biorę Jeddite. O ile Wiedźmy w Cytadeli nie odgrywają prawie żadnej roli, o tyle błędem byłoby uznać to samo w przypadku Czarnoksiężników - ci bowiem mają już dostęp do lepszej, szerszej magii. Nie chcę tutaj wchodzić w szczegóły taktyczne, na maina raczej maga i tak nie weźmiemy, ale do pomniejszych potyczek, którymi nie warto zawracać głowy wojownikowi na froncie taki Jeddite czy Deemer (Deszcz Meteorytów) mogliby posłużyć.

W kwestii bohaterów postawiłbym ostatecznie na Władców Lochu. Aczkolwiek to już tak wysoka liga (dwie chyba najlepsze klasy w grze), że Władcy Bestii niewiele ujmują i to nie własnymi wadami - po prostu Loch ma w mojej ocenie nieco więcej do zaoferowania bez dodatkowego "wysiłku" ze strony gracza. To by potwierdzało tezę, że jest to zamek świetny dla początkujących.


Pora trochę przyjrzeć się jednostkom poszczególnych poziomów. Gnolle Maruderzy i Piekielni Troglodyci niewiele się od siebie różnią, Trogi posiadają odporność na oślepienie, generalnie jest przydatne, ale akurat oślepianie mięsa armatniego uważam za słaby pomysł, no chyba że w jakiejś konkretnej sytuacji. Dlatego daję remis. Gdyby porównywać wojska z bohaterami, tj. Drakon vs Shakti, wygrałyby trogi liczebnością. Ale to zupełnie inna historia. Harpia Wiedźma przegrywa pod większością względów z Reptilionami, zwykle ta jednostka szybko ginie, niewiele rozwala, no i trudno nie odnieść wrażenia, że to taki pół-strzelec, tylko niezbyt wprawny. Ponadto pełni dużo mniej ważną rolę od Reptilionów w swoim mieście, gdyż z reguły Złe oczy już działają na polu bitwy w zasadzie od początku. Ważka kontra Oko... punkt dla Obserwatorów, silny strzelec z brakiem ograniczeń w walce wręcz. Ważki przydają się głównie ze względów strategicznych. Bazyliszek czy Meduza? Przyznam, że trudno mi ten pojedynek rozstrzygnąć. Z jednej strony Bazyliszek na pewno wygrywa statystykami, posiada też oślepienie. Z drugiej Meduza strzela (co prawda ma mało strzał, ale po 1. większość walk nie trwa tak długo, po 3. Meduza również ma brak ograniczeń, po 3. zdobycie wózka rzadko jest jakimś wielkim problemem) i nie ma kar w walce wręcz, poza tym zamienia w kamień. Dam remis, bo obie jednostki posiadają swoje zalety, które warto wykorzystać. Minotaur to świetna jednostka piechoty, ale jednak Gorgona z zabójczym spojrzeniem wydaje się być bardziej wartościowa. Chimera i Wiwerna to jednostki bardzo do siebie zbliżone, pełniące podobne funkcje; Chimera paraliżuje, Wiwerna otruwa. Naprawdę ciężko go rozstrzygnąć na którąkolwiek korzyść, choć w moim osobistym odczuciu paraliż jest od trucizny lepszy, bo może nieźle przemieszać sytuację w szeregach wroga, przynajmniej na pewien czas. Last but not the least... Czarny Smok vs Hydra Chaosu - na pewno Hydra potencjalnie może zadać większe obrażenia ze względu na wielopolowy atak i powstrzymywanie kontrataku. Czarny Smok natomiast ma zionięcie - nieco zredukowaną wersję wielopolowego ataku, choć jak dla mnie nie mniej przydatną (dzięki temu możemy np. uderzyć wrogiego strzelca przy okazji rozbijania jego osłony). Do tego wyższe statystyki (szczególnie spore HP i szybkość), odporność na magię, latanie... Głosuję na Smoczka.

Podsumowując:
1. Gnoll Maruder = Piekielny Troglodyta
2. Reptilion > Harpia Wiedźma
3. Smocza Ważka < Obserwator
4. Bazyliszek Większy = Meduza Królewska
5. Gorgona Większa > Minotaur Królewski
6. Wiwerna Królewska < Chimera
7. Hydra Chaosu < Czarny Smok
Dwa remisy, trzy punkty na rzecz Lochu, jeden na rzecz Cytadeli. Oczywiście, to mocno uproszczone rozumowanie, ale na pewno jest w nim sporo prawdy. Jednostki Lochu są mocno napakowane, mają świetne skille, ogólnie rzecz biorąc trudno tutaj znaleźć typowego słabiaka, co najwyżej średniaki w postaci Harpii czy Troga.


Kwestia rozbudowy to dosyć skomplikowana sprawa, ale generalnie trudno zaprzeczyć, że Cytadela ma w tym zakresie przewagę nad większością miast. Polityka taniego państwa w pełnym tego sformułowania znaczeniu. Loch droższy, ale bez większych tragedii. Tylko czasami zdarzają się kryzysy finansowe, znacznie rzadziej niż w przypadku Fortecy. Cytadela ma więc tę przewagę, że dość szybko wystawia pełny regiment wojsk, ponadto dokonuje bardzo szybkiej ekspansji, którą trudną zatrzymać, gdy już się zagapimy. Dlatego też Loch musi gonić, wykorzystywać swoich logistyków i taktyków do szybkiego podboju krainy. W ten sposób nie da się zaskoczyć, a z czasem urośnie w siłę i pokaże swe wszystkie walory, których jest niemało.


Podsumowujące zdanie Saurona bardzo mi się podobało. Osobiście jednak skłaniałbym się ku opcji, że Loch posiada pewną przewagę na papierze, która w grze także się uwydatnia w pewnych momentach. Potężna armia wspomagana przez arsenał magiczny i wybitnych wręcz bohaterów to nie przelewki. Z drugiej strony silni herosi z bagien z niesamowitą szybkością mogą pogrzebać plany Władców, zanim dobrze zacznie się ich realizacja. Atutem Cytki jest przede wszystkim szybkość, z kolei Lochu siła. I myślę, że tak najlepiej zakończyć to rozważanie.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#285 2015-05-06 19:22:28

MaD

Obywatel

Zarejestrowany: 2008-10-28
Posty: 30
Miasto: Lochy
Jednostka: Minotaur/Czarny Smok
Bohater: Dace

Re: Lochy vs Cytadela

Disclaimer: miasta porównuję tylko w kontekście walki ze sobą, gdyż dane miasto może sobie gorzej radzić w jednej sytuacji, a lepiej w drugiej. Miasto A może przegrać w konfrontacji z miastem B, ale za to może wygrać z miastem C, z którym przegrywa miasto B.
Tłumaczenie nazw może odbiegać od innych wersji gry.

Jednostki

Piekielny troglodyta < Gnoll Maruder
Bardzo wyrównany pojedynek. Za troglodytą przemawia wyższy przyrost, jednak Gnoll ma o jeden punkt wyższą sumę atak+obrona i obrażenia 2-3 zamiast 1-3, co wbrew pozorom jest dużą różnicą.

Harpia wiedźma < Reptilion
Jaszczur ma wszystkie statystyki (oprócz szybkości) większe od harpii, przy tym ma większy przyrost i jest tańszy (biorę pod uwagę Reptiliona po patchu). Jedynym jego mankamentem jest ilość drewna wymaganego do postawienia i ulepszenia siedliska. Gniazda harpii znacznie łatwiej postawić i ulepszyć.

Obserwator > Smocza ważka
Obserwator ma większe obrażenia od ważki, jeszcze wzmocnione większym atakiem. Ma nawet od niej więcej życia, a przecież jest strzelcem. Ważka ma więcej obrony i większy przyrost, ale mimo to nie jest zbyt wytrzymała. Ma jednak bardzo dobre umiejętności i jest niezwykle szybka, ale Obserwatora uważam za ogólnie lepszą jednostkę. Szkoda tylko tej wysokiej ceny.

Meduza królewska = Bazyliszek królewski
Bazyliszek ma lepsze statystyki, jednak Meduza jest strzelcem, ma lepsze umiejętności i jest tańsza. Zwłaszcza jej ulepszenie jest śmiesznie tanie, zarówno pod względem siedliska, jak i samej jednostki, a daje dużo.

Minotaur królewski > Potężna gorgona
Minotaur ma znacznie lepsze statystyki (poza wytrzymałością) i jest bardziej uniwersalny. Umiejętność Gorgony jest naprawdę mocna, ale jej niska prędkość utrudnia zaatakowanie jednostki wysokiego poziomu. Poza tym do jej ulepszenia trzeba postawić bardzo drogi Magazyn Zasobów. Uważam Minotaura za lepszego, ale różnica jest niewielka.

Chimera = Wiwerna królewska
Chimera ma lepszą umiejętność, więcej ataku i jest bardziej wytrzymała, natomiast Wiwerna ma lepsze obrażenia i szybkie do postawienia siedlisko. Bardzo wyrównany pojedynek.

Czarny smok >> Hydra chaosu
Smoki mają bardzo dobre statystyki i świetny zestaw umiejętności przy niewygórowanej cenie. Niestety siedlisko jest dość kłopotliwe do postawienia i ulepszenia (Gildia magów na 2 i 3 poziom).
Hydra ma fatalne statystyki jak na siódmy poziom, kuleją zwłaszcza obrażenia i szybkość. Ratują ją jedynie umiejętności, jednak tak jak u Gorgony wykorzystanie ich jest mocno utrudnione. W dodatku jej koszt jest dość wysoki, jak na taką jakość.


Bezpośrednie starcie (Lochy > Cytadela)
Cytadela ma aż cztery, niezbyt szybkie jednostki przeznaczone do walki wręcz i tylko jednego strzelca. Musi koniecznie podejść do armii Lochu, jednak ma bardzo utrudnione zadanie. Taktyka oczywiście odpada, a na Magię powietrza u wojownika nie ma zbytnio co liczyć przy znacznie większych szansach na Magię ziemi i wody. Masowe Spowolnienie można skontrować masowym Uleczeniem lub Rozproszeniem, ale własnych wojsk nie ma zbytnio jak przyspieszyć. Władca Podziemi może obrać następującą taktykę: wyczekanie z rzuceniem czaru, waitowanie na wszystkich jednostkach oprócz strzelców i Harpii, masowe Spowolnienie na odłożonym ruchu smoka, atak smokiem i rozpoczęcie nowej tury od kolejnego czaru (Tarcza, Żądza Krwi, Klątwa, wybór jest spory). Jednostki Cytadeli są osłabione od ostrzału w poprzedniej turze i ew. od czaru, a dzięki ich marszowi naprzód wszystkie jednostki Lochu mogą włączyć się do walki. Dochodzi jeszcze groźba użycia zaklęcia Berserk na poziomie mistrzowskim, a Władcy Podziemi mają dużą szansę na Magię ognia. Nie widzę sposobu, w jaki armia Cytadeli mogłaby wygrać.

Początkowy rozwój i podbój mapy (Lochy > Cytadela)
Lochy mają komfortową sytuację z Taktyką, dwoma strzelcami i Harpiami. Ich siedliska dość łatwo postawić i ulepszyć. Boli wysoki koszt Obserwatorów, ale Harpie i Meduzy mogą nadrobić niższą ich liczebność. Do atutów dochodzi jeszcze Shakti z armią Troglodytów, Wir magii pozwalający całkiem sprawnie rzucać czary nawet początkującym wojownikom i ew. Akademia Wojny dająca bohaterom dodatkowy poziom.
Cytadela też nie jest w złej sytuacji posiadając mocnego strzelca, szybkie Ważki i jednostkę 6 poziomu, jednak Wiwerny bez ulepszenia są bardzo słabe, niezbyt szybkie i mało wytrzymałe, co znacznie ogranicza ich użyteczność, a ulepszenie kosztuje sporo rtęci i drewna, którego cała masa poszła na podstawowe siedlisko. Jasnym punktem jest Brom startujący z Bazyliszkami, które może przekazać głównemu bohaterowi.

Budynki specjalne (Lochy > Cytadela)
Wir magii i Portal przyzwania są genialne, na Sprzedawcę artefaktów i Akademię wojny też nie można narzekać. Cytadela ma dość mało przydatną Stocznię, Wilcze doły i Obelisk krwi, jedynie Sanktuarium jest porządnym budynkiem.

Bohaterowie (Lochy > Cytadela)
Lochy według mnie mają najlepszych bohaterów ze wszystkich miast. Potężni Dace, Gunnar, Shakti, porządni Jeddite i Sephinroth, reszta w większości też jest niezgorsza.
Herosi z Cytadeli niemal dorównują Władcom Podziemi, jednak mają nieco gorsze umiejętności startowe (boli zwłaszcza nieobecność Taktyki). Szczególnie dobry jest Tazar z Płatnerstwem i Alkin dający bezcenny punkt szybkości Gorgonom. Z drugiej strony Wiedźmy są bardzo słabe, nie umywają się do potężnych Czarnoksiężników.

Magia (Lochy > Cytadela)
Gildia Magów do poziomu piątego + Wir magii vs Gildia Magów do poziomu 3. Cytadela zdecydowanie nie jest magicznym miastem, a magii używa głównie jako wspomagacza. Dobrze komponuje się z tym Magia wody ze swoim wachlarzem przydatnych czarów.

Podsumowując, moim zdaniem Lochy mają znaczną przewagę w walce z Cytadelą.

Offline

 

#286 2015-05-29 20:42:19

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Lochy vs Cytadela

Cytadela lezy magicznie. Zdobywanie zamkow to tez dramat. Tutaj Loch to potega . I lata i strzela i rzuca zaklecia.
Natomiast w walce na polu to juz szanse sie wyrownuja. Smoki maja ciezko z gorgonami. Moga zostac wyciete do zera. Hydry strach atakowac w kilku. Minimalnie Loch jest lepszy ze wzgledu na zdobywanie miast i magie.

Offline

 

#287 2015-05-29 23:09:21

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Lochy vs Cytadela

Gra turniejowa wypacza umysł z takich rzeczy jak zdobywanie zamków, ale ja się nie zgadzam, że cytadela leży z magią i dramatem jest zdobywanie. Ma 3 poziomy i to jej wystarcza do całkowitego szczęścia, gdyż polega wyłącznie na masówkach, a oblężenia ->
->Co ci mówi widok wrzuconej hydry za mury teleportem asekurowaną wiwerną i ważką?

Offline

 

#288 2015-05-30 09:06:45

 MJOdorczuk

Szeregowiec

Call me!
Zarejestrowany: 2013-02-09
Posty: 302

Re: Lochy vs Cytadela

Od kiedy da się teleportować za mury miasta? (Chyba, że tak dawno już nie miałem mistrzowskiej wody, że nie wiedziałem, że można.)


Nie mogę się doczekać tego momentu, kiedy to za kilka lat zobaczę swoją wypowiedź i będę śmiać się i płakać jednocześnie...

Offline

 

#289 2015-05-30 12:16:18

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Lochy vs Cytadela

Nauk wiele przed tobą jeszcze padawanie mój.

Offline

 

#290 2015-05-30 14:46:25

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Lochy vs Cytadela

Nie popadajmy w skrajności gdyż nie każdy gra w sposób turniejowy, poza tym wojna jest to powinny być też oblężenia. Czasami rezultat oblężenia może być inny niż rezultat walki która odbyłaby się na ubitej ziemi. Stąd wolę patrzeć na całokształt. Obleganie miast zawsze jest w pewnym sensie problematyczne, kwestia tego jak oblegający sobie z tym radzi i co posiada.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://jozefow.polskie-szamba-betonowe.pl