Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#61 2013-06-06 21:28:22

 MJOdorczuk

Szeregowiec

Call me!
Zarejestrowany: 2013-02-09
Posty: 302

Re: Forumowa sesja fabularna

Co do casus belli(powód wojny dla niewtajemniczonych), warto byłoby coś takiego ustalić, coby się każdy na każdego bez powodu nie rzucał. Polecam spojrzenie na system w Crusader Kings II, tam, póki, co jest najbardziej realistyczny system polityki ze wszystkich gier tego typu.


Nie mogę się doczekać tego momentu, kiedy to za kilka lat zobaczę swoją wypowiedź i będę śmiać się i płakać jednocześnie...

Offline

 

#62 2013-06-07 15:21:28

 Markham

Obywatel

Skąd: Międzyrzecz
Zarejestrowany: 2013-01-15
Posty: 589
Miasto: Przystań/Nekropolis
Magia: Kina
WWW

Re: Forumowa sesja fabularna

O dziękuje za pomysł. Właściwie uwzględnił bym go,ale zostałby słabo opatentowany. Jak wiemy wojny wypowiada się zazwyczaj dla zysku. Może to być sukcesja,obszar czy wpływy lub pieniądze. Zawsze ktoś traci i zyskuję. Nie można z błahych powodów tego zrobić. Zawsze trzeba coś wykombinować. Np. aha ci to nie zapłacili mi daniny,najechali moich sojuszników lub moje ziemie. Nie dotrzymanie warunków także się wiąże z konfliktem.   Jedni wykorzystują słabość państwa w danym momencie.
Na pewno będziemy jako państwo zakładać sojusze albo ligi przeciw innym. Wiąże nas pewna umowa czyli casus feoderis. Neutralność raczej nie opłaca się i  tak musimy zająć stanowisko. Atak na jedno z państw sojuszu  jest równoznaczne z tym działaniem na wszystkie.  Tutaj wzorujemy się na NATO.
                                                      Sprawa garnizonów
W nim nie mogą się znaleźć  stworki 6(tylko Kawalerzysta) i 7 poziomu. Z uwagi na wielką przewagę. Gra w tedy staje się niesprawiedliwa. Wyjątkiem są stolice państw. Tutaj limit wynosi dwie całe populacje i nawet stwory 6,7 poziomowe. Zdobycie ośrodku terytorium nie może być łatwe i nigdy nie będzie. Obrońcy mają mieć większe szanse.
                                                       Organizacja
http://www.iv.pl/images/37080587620190984752.png
http://www.iv.pl/images/23888436125247330753.png
http://www.iv.pl/images/56951467285804714236.png
http://www.iv.pl/images/93002571008654941706.png
Aby nie dochodziło do oszustw  i niesprawiedliwości musi być sprawna organizacja. Ktoś musi nadzorować decyzję graczy,przyrost,otrzymywanie jednostek i surowców. Zostaną powołani ku temu specjalni ludzie. Nie mam zamiaru kryć się z faktem stworzenia serwisu gry. Są plany umieszczenia jej w Kronikach,choć to jest technicznie trudne. Ogólną pieczę nad wszystkim sprawuję pomysłodawca,założyciel czyli mistrz gry-ja. Jak wiecie jeden człowiek się tym wszystkim nie zajmie. Moderacja,nadzór to za dużo. Organizacja przypomina ustrój oligarcho-republikański. Władzę sprawuję SENAT. Dzieli się on na dwie izby.
Izba Lordów - izba wyższa i ważniejsza. Zasiadają tu sędziowie,administracja,głowy państw. Zaś w Izbie Gmin moderatorzy, popularni i zwykli użytkownicy.
Izba Lordów:
eforowie - kontrola działalności państw i królów,urzędników, sądownictwo ich
geruzja - przygotowywanie projektów zmian, zatwierdzanie ustaw, doradztwo i sądownictwo
Izba Gmin:
strażnicy- moderacja,pilnowanie przestrzegania regulaminu gry, pilnowanie graczy
trybun ludowy - reprezentant graczy, mówi w ich imieniu
Porządek musi być. Oprócz tego potrzeba grafików,kartografów i programistów. Ci ostatni będą robić drobne skrypty. Każdy za pracę będzie otrzymywał rzecz jasna wynagrodzenie. Podoba się?

Offline

 

#63 2013-06-07 18:54:13

 MJOdorczuk

Szeregowiec

Call me!
Zarejestrowany: 2013-02-09
Posty: 302

Re: Forumowa sesja fabularna

Co do polityki polecam zrobić coś takiego, jak pakt o nieagresji i rozejm. Jeżeli była toczona większa wojna, to przez pewien czas po zawarciu pokoju nie wolno atakować ponownie owego gracza(w przeciwnym wypadku każdy może go(agresora) zaatakować bez większych konsekwencji), tak samo nie wolno atakować kogoś, z kim się podpisało pakt o nieagresji(te same konsekwencje). Będzie trza jeszcze zrobić listę graczy i ich status(nowy gracz, którego nie można atakować, osoba w takiej i takiej lidze, osoba pod protektoratem mistrza gry...etc.). Co do administracji, nie lepiej będzie ponazywać tego po polsku miast czynić nazwy z Lacedemonu?
Tak po za tym, jak pisałem, że się zajmę filmem przedstawiającym mapę, to terminy trochi gonią(nauczyciele mnie lubią i dają mi wszelakie prezentacje do zrobienia, a człowiek chce się trochi w morzu zrelaksować...) i nie jestem w stanie wyrobić się w tym tygodniu, spróbuję więc w następnym.


Nie mogę się doczekać tego momentu, kiedy to za kilka lat zobaczę swoją wypowiedź i będę śmiać się i płakać jednocześnie...

Offline

 

#64 2013-06-08 10:27:39

 Markham

Obywatel

Skąd: Międzyrzecz
Zarejestrowany: 2013-01-15
Posty: 589
Miasto: Przystań/Nekropolis
Magia: Kina
WWW

Re: Forumowa sesja fabularna

Takie rzeczy trzeba uwzględnić. Wole się zajmować obmyślanie gospodarki i ekonomi. Jak chcesz odstąpię ci Wojnę i Politykę. Z mapą na razie widzę,że będzie trudno. Jakoś chętnych nie widzę. Dlatego zostanie ustalona wspólnie.    Czas przedstawić dostępne rodzaje wojsk: - pospolite ruszenie - dowodzi namiestnik lub zarządca (wojewoda). Nie wie m jak ten obszar nazwać.
http://www.iv.pl/images/18481204741744496672.png
Mamy państwo te składa się z regionów a te z czego? Chwilowo będę to nazywać podregionami. Z braku nazwy. Tam znajdują się wioski,kopalnie,lasy. Region przedstawia jego główny ośrodek. Czyli tak bardzo ogólnie. W takich grach potrzebna jest losowość. dlatego powstaną tzw. karty wydarzeń. Np. epidemia - ginie 3/4 populacji (nie stworzeń, tylko mieszkańców jak chłopi). Pojawią się inne surowce do rozgrywki w czasie rzeczywistym. Te drugie to tradycyjne Heroesowe.
http://www.iv.pl/images/34602697204728616482.png
Za te pierwsze kupujemy budynki, rozwijamy ziemie na mapie. Płacimy odszkodowania. Jednak zamiast sagi drewna (cały wóz) zobaczymy pojedyncze stuki. Saga to powiedzmy 50 sztuk. Tym surowcem kupujemy budynki i ludzkie jednostki strzeleckie. Minusem tego jest stałe inwestowanie w strzelców. Skończą się strzały - trzeba dokupić. Kopalnie podstawa gospodarki. Aby mieć stały dopływ rudy kamienia należy zapędzić robotników do kopalni. Żeby ona mogła ich pomieścić więcej trzeba rozbudować. Jak mówiłem przykładowo 10 chłopów= 1 jednostka/ 1h .
Ujrzymy RTS-owe ulepszenia gospodarcze jak: radło . Będzie ich strasznie dużo.

Edit: @MJO źle mnie zrozumiałeś pospolite ruszenie jako rodzaj wojsk.

Ostatnio edytowany przez Markham (2013-06-08 18:58:43)

Offline

 

#65 2013-06-08 16:27:26

 MJOdorczuk

Szeregowiec

Call me!
Zarejestrowany: 2013-02-09
Posty: 302

Re: Forumowa sesja fabularna

Administracja-polecam:cesarstwo(imperio/basileo)-królestwo(rex)-księstwo(dux)-hrabstwo(patritio)-(i bo ja wiem...)wieś/miasto/zamek.
Co do mapy, to postaram się dziś i jutro nagrać filmy na kanał, szybko zrobić prezentację na angielski i będę miał czas w tygodniu na zrobienie filmu zawierającego proponowaną przeze mnie geografię i historię świata(wizję mam, czasu ni mam).
Dzięki za propozycję, chętnie się polityką zajmę. Się składa, że jestem wielkim fanem serii Europa Universalis i serii pobocznych, więc możesz się po mnie spodziewać się bardzo podobnych rozwiązań. Jedyne co może mi przeszkodzić, to dostępność czasu, jeżeli nigdzie nie wyjadę i będzie regularnie padał deszcz, to z czasem nie powinno być większego problemu.
Pospolite ruszenie jako... obszar? Mógłbyś to uściślić?


Nie mogę się doczekać tego momentu, kiedy to za kilka lat zobaczę swoją wypowiedź i będę śmiać się i płakać jednocześnie...

Offline

 

#66 2013-06-09 12:22:45

 Markham

Obywatel

Skąd: Międzyrzecz
Zarejestrowany: 2013-01-15
Posty: 589
Miasto: Przystań/Nekropolis
Magia: Kina
WWW

Re: Forumowa sesja fabularna

Oczywiście. Podczas gdy ty zajmiesz się polityką i wojnami, ja będę miał więcej czasu na ustalenie ekonomi i gospodarki. Dzięki czemu te sprawy zostaną bardziej dopracowane. Co do gospodarki mocno wzoruje się na Stronhold.  Tak myślę ,że oprócz Heroes III rozgrywka może się odbywać w Heroes V. Z uwagi na spore podobieństwo. Moje propozycje surowców:
-złoto,
-kamień,
-drewno,
-żelazo,
-kryształ,
-żywność,
Tyle, przemyślana i dość realistyczna selekcja. Muszę omówić pewną rzecz. Chodzi tu o tzw. morale wśród mieszkańców. A raczej ich zadowolenie. Ma to wpływ na ich produktywność. Zwiększając podatki oni staną się mniej zadowoleni. Dając szubienice też,ale bojąc się zaczną szybciej pracować. Więc dostajemy więcej surowców. Pada deszcz,zmniejszamy racje żywieniowe, idzie w dół. Jeśli to osiągnie poziom krytyczne może wybuchnąć bunt lub zacznie mniej przybywać ludzi do naszych ziem. Dodawanie ozdób,stawianie budynków sakralnych,zwiększanie racji sprawia,że są bardziej zadowoleni,lecz bardziej leniwi- produkcja w dół. Środki finansowe czerpiemy z kapitolu oraz podatków (te stałe).  Mam pomysły do tzw. wydarzeń. Gra stanie się jeszcze bardziej losowa i ciekawa. W okolicy pojawia się nekromanta- ginie ileś tam populacji mieszkańców podobnie z zarazą. Pożar - wiadomo pali się jakiś budynek. Do miasta przybywa wędrowna trupa cyrkowców (błaznów?) zadowolenie w górę. I tak dalej, i tak dalej. Myślałem na ulepszeniami jednostek typu: naostrz topory- atak + 1. Jednak jest to prawie niemożliwe jak na Heroesowe standardy. Aby zwiększyć szybkość poruszania naszych wojsk budujemy drogi. Rodzaj terenu ma pływ na szybkość przemarszu. Dlatego kosztem drewna stawiamy na rzecze na przykład mosty. Później takie rzeczy urzeczywistni się w na mapie.
Edit: Ktoś chętny do tworzenia map w edytorze lub grafik?
Uaktualnienie: Mapki mogą być robione taką techniką(ale ładniejsze,moja jest przykładowa).
http://www.iv.pl/images/74443769760661112250.png

Ostatnio edytowany przez Markham (2013-06-09 13:00:18)

Offline

 

#67 2013-06-09 18:58:38

 Elwing Bukharov

Obywatel

Skąd: Nowa Sarzyna
Zarejestrowany: 2013-06-07
Posty: 41
Miasto: Bastion
Kampania: Boscy posłańcy, WoG
Jednostka: Elf
Bohater: Tazar
Magia: zależy kim gram
WWW

Re: Forumowa sesja fabularna

to ja z innej beczki
Nazwa postaci: Elwing Bukharov
Typ miasta: Bastion (a jak )
Klasa postaci: Łowca
Droga: łez- dla mnie zasada "Najpierw działaj potem myśl" uchodzi za szczyt idiotyzmu
Specjalizacja: Elfy
Umiejętności: Łucznictwo, Sokoli wzrok
Biografia: Potem
Herb: Na dole tarczy zielonej miecz i łuk skrzyżowane a nad nimi Smok jak ogień piekielny czerwony, w koronie złotej a nad tarczą sentencja  "Qui vicerit aliis fortis, qui se vincit in poténte" (tłumacz google jakby co to nie moje błędy)
Może być?


"kto pokonuje innych jest silny kto pokonuje siebie jest potężny"

Offline

 

#68 2013-06-09 20:30:16

 Markham

Obywatel

Skąd: Międzyrzecz
Zarejestrowany: 2013-01-15
Posty: 589
Miasto: Przystań/Nekropolis
Magia: Kina
WWW

Re: Forumowa sesja fabularna

Lekko skomplikowany herb ,ale szlachcic bez herbu to plebs.  Widzę,że chciało ci się to wszystko czytać. Jestem pod wrażeniem. Projekt będzie się ciągle rozwijał. Propozycje i pomysły mile widziane. @MJO aspiruje na bycie współtwórcą przedsięwzięcia. Pomyśleć,że na początku miały tutaj się pojawiać dialogi i traktaty na temat Królestwa. A tutaj proszę gra powstaje! Przez co tytuł tematu nie za bardzo odzwierciedla realia. Lista gier na których się wzorujemy:
- cała seria Heroes,             (ogół)
-cała seria Might and Magic, (rozwój postaci)
- Europa Uniwersalis (Ivanie napisz co z stąd bierzesz),
- Mount Blade (feudalizm,zarządzanie),
- Heroes Anihilated of Empires (rozwój postaci,gospodarka),
- Age of Mythology (gospodarka),
- Wiedźmin - cała saga (koncepty państw,polityka),
- seria Stronhold ( zarządzanie,gospodarka),
- Heroes Online (gospodarka,zarządzanie),
- Duel of Champions (wydarzenia,karty),
- Władca Pierścieni (gospodarka,taktyka),
- Heroes Kindoms,Plemiona,Imperia,Grepolis (taktyka,zarządzanie),
- Heroes - gra planszowa (postacie,zarządzanie,taktyka,
Mamy więc mix: przeglądarki,turówki,RTS,RPG,gry fabularnej i planszowej oraz rzeczywistej.
Edit: Proszę się na razie wstrzymać z biografiami.

Ostatnio edytowany przez Markham (2013-06-09 22:46:18)

Offline

 

#69 2013-06-09 22:54:54

 MJOdorczuk

Szeregowiec

Call me!
Zarejestrowany: 2013-02-09
Posty: 302

Re: Forumowa sesja fabularna

Europa Universalis-podstawowy system polityki i stosunków feudalnych.
Crusader Kings(raczej dwójeczka)-zaawansowana polityka, system casus belli, stosunki feudalne i trochi ekonomii.


Nie mogę się doczekać tego momentu, kiedy to za kilka lat zobaczę swoją wypowiedź i będę śmiać się i płakać jednocześnie...

Offline

 

#70 2013-06-10 18:01:17

 Markham

Obywatel

Skąd: Międzyrzecz
Zarejestrowany: 2013-01-15
Posty: 589
Miasto: Przystań/Nekropolis
Magia: Kina
WWW

Re: Forumowa sesja fabularna

Prace nad grą idą pełną parą. Jak się nudzę,notatniczek i chyż długopis robi swoje. W Heroes III mamy do dyspozycji różne frakcje. Co to za zabawa grać tylko Zamkiem? Dlatego też postanowiłem,aby nie psuć radochy granie wszystkimi zamkami. Otrzymując lenno sami wybieramy jakie będziemy prowadzić. Jednak umowne to te ludzi. Na rysunkach pojawią się tylko ludzie. Trzeba po prostu jakoś obchodzić blokady. Zawsze można i poszukać jakiś modów,które trzymają klimat. Wybór miasta będzie miał spory wpływ na naszą rozgrywkę. Oprócz nowych budynków napotkamy inne lokacje , tereny jednak zostaną. Wieśniacy wyglądają inaczej w przypadku Cytadeli czy Inferna.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Wolin