Hmmm... zastanówmy się. Najpierw Forteca:
Alchemik (1,1,2,2) gwarantuje badziewny start. Dodajmy do tego Naukę czarów u prawie wszystkich herów tego gatunku - zapowiada się nieciekawie. Ta klasa po prostu nie ma dobrych bohów. Jedyny na poziomie jest Torosar, choć posiada, niepotrzebnie, Mistycyzm. Ale za to Taktyka i Balista to niezła mieszanka.
Czarodziej (0,0,3,3) - wg mnie już lepiej mieć takie staty niż wszystko rozwalone po 1 do każdego. 3 mocy i 3 wiedzy gwarantują 30 pkt magii i niezłą, jak na start, siłę zaklęc. A więc nie należy ich lekceważyć chociażby z tego powodu. A teraz jakich mamy tu dobrych bohów? Astral przydaje się tylko na początku, do przejmowania kopalń (hipnoza na strażników), potem jest już nic nie warty. Cyra ma dyplę, więc nawet o niej nie wspominam. Daremyth zaś jest całkiem, całkiem. Skill beznadziejny, ale dobre umiejętności zaawansowane. Za to prawdziwymi bohami są Solmyr i Theodorus. Świetne skille spec, świetne um. start.
Wrota:
Wędrowcy (3,1,1,1) - jedyna przewaga nad alchemami to 3 punkty offa. Specjalizacje: tylko jednostki. I to je już, w większości pozbawia db speca. A skille niezłe - kilku gostków z taktyką. Więc zapowiedź dobra, ale ostateczny efekt kiepski. Zacznę od opisania podanych przez Koragga 4 bohów z taktyką:
1. Erdamon - Spec: żyw. ziemi, skille: Finanse, Taktyka. Czyli jeden wielki szajs, mimo taktyki.
2. Thunar - identycznie, jak Erdamon. Efekt: patrz wyżej.
3. Kalt - Spec: żyw. wody, skille: Nauka, Taktyka. Już lepiej: przydanty spec, ponadto Taktyka. Ale NAuka? Zmarnowany slot, ale mimo wszystko lepiej wykorzystany niż 2 powyższych.
4. Lacus: Spec: j/w, skill: taktyka. Najlepszy z czwórki. Spec niezły, skill wspaniały.
Ale tylko Lacus jest faktycznie dobrym bohem z tej grupy ,,4 z taktyką". 2 pierwszych to żal, Kalt średni.
Ponadto doskonały jest Monere. Reszta - badziew, jak w Fortecy(w jednym skill żałosny, w drugim spec beznadziejny).
Elementaliści (0,0,3,3) - startowe staty takie same jak Czarodzieje. Ale za to każdy boh ma magię w zestawie.
Podsumowując: mieliście rację, WZ ma lepszych bohów, ale i tak są jednymi z najgorszych w grze(przynajmniej moim zdaniem).
Offline
Generał
Alchemicy nie mogą się zdecydować, czy są magami, czy wojami. To ich najmocniejsza wada, bo jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego, ale wymieniłem kilku bohów, którymi coś ugramy, tak naprawdę WŻ i Forteca są tutaj dość podobne, badziewne drugorzędne skille ( finanse, nauka czarów itp.) Czarodzieje są chociaż mocni w magii i wiedzy, ale brak ataku i obrony mocno osłabia, bez artefaktów nie da rady.
Offline
Obywatel
Nazgul napisał:
Jak dla mnie herosi z Tower też są najgorsi. Nie mają przydatnych skilli, nie nadają się na żaden rodzaj mapki, mają najgorsze staty, zaczynają z najgorszymi statami, a jedyną ich zaletą jest brak kary na śniegu. Więcej zalet nie mają.
Kary na śniegu się nie ma, gdy bohater ma w armii same jednostki z fortecy. Nie dlatego, że chodzimy bohaterem z fortecy...
Sauron - Nie są podobni. W fortecy nie masz żadnego dobrego woja, w WŻ masz dwóch bardzo dobrych. Tyle.
Offline
Finanse dla szczrów to dobra rzecz na maxa tak samo trzeba powiedzieć że nauka czarów też nie jest zła tylko kapliczki, zamki i do maina z czarami nie jest to takie głupie. A plus z finansów przy kilku szczórach + jakiś kamien 1000 expa albo drzewko i miód malina
Offline
Rozpisywać się nie będę i porównać też nie, bo już wiele osób przede mną to zrobiło, a ja nie chcę spamować.
Oczywiście, że Forteca wygra, to widać jak na dłoni.
Jednostki są często silniejsze, chociaż, jak napisał Zen-Aku, niektóre z pierwszych jednostek mają przewagę.
Zagłosowałem na Fortecę.
Offline
Generał
Zgadzam się z Majerem, tak ze czterech pobocznych z rozwiniętymi finansami, to można jeszcze sobie nabić parę tysięcy.
Zresztą w każdym mieście znajdzie się ktoś, kim można coś ugrać, a na wysokim lvl nawet bohaterowie Fortecy są nieźli ( zauważyłem, że dużo idą w atak, chociaż może to przypadek).
Offline
Ale ile? Nawet jak mamy tych 4, to ile nam max. przyjdzie? 2k $. Na początku w ogóle nie będziemy ich tylu posiadać, bo nikt nie wydaje 10k. $ na 4 słabych bohów. A w późniejszym etapie - jest to kropla w morzu golda.
Offline
Obywatel
Sauron napisał:
Zresztą w każdym mieście znajdzie się ktoś, kim można coś ugrać, a na wysokim lvl nawet bohaterowie Fortecy są nieźli ( zauważyłem, że dużo idą w atak, chociaż może to przypadek).
Znajdzie się ktoś? Konkrety... Na wysokim lvl bohater fortecy będzie niezły, a innego miasta za... zarąbisty. Więc takie pocieszanie się jest bez sensu. Nie idzie dużo w atak, spójrz sobie na %-owe szanse na poszczególne umiejętności I-rzędowe.
Offline
Obywatel
Zdecydowanie stawiam na Fortece O niebo lepsza w statach Oczywiscie nie tylko na to patrze Ale zostaje przy Fortecy
Offline
Obywatel
Wrota mają lepszy przyrost, moim zdaniem wygrałyby z pewnością z przeciętną moim zdaniem Fortecą.
1. Rusałka vs Gremlin - Moim zdaniem Rusałka
2. Żywiołak Burzy vs Gargulec - Z pewnością Burza
3. Lód vs Golem - Golem nie dojdzie
4. Energia vs Mag - Mag
5. Magma vs Dżin - Dżin raczej napewno
6. Psych vs Naga - chyba Naga
7. Feniks vs Tytan - Feniksy mają lepszy przyrost naturalny, wygrałyby
Wrota są tańsze i lepsze <3
Offline