Próbowałem różnych metod na poruszanie, tworząc np. skomplikowane wzory matematyczne. Najlepiej powinno być tak jak w Heroes III. Ruch bohatera po mapie świata definiuje wartość prędkości jednostki pierwszego poziomu - tyle wystarczy. Na obrażenia był chyba taki wzór: (atak jednostki atakującej / obrona jednostki atakowanej) * obrażenia jednostki atakującej .
Offline
Zabawa z kalkulatorem nie zawsze jest zła. O ile oczywiście nie przejmuje on władzy nad grą i nie staje się jej centrum. Zgadzam się, że uproszczenie by pomogło. Co nie zmienia faktu, że to już nie byłyby te same herosy. Istnieje tyle planszówek fantasy, że chyba nie ma sensu mleć tak kultowej strategii. Choć jeśli komuś by się to udało SENSOWNIE, z przyjemnością zagrałbym.
Na obrażenia, Markhamie, jest trochę bardziej skomplikowany wzór. Korzystałem z niego w licznych postach w działach Zamki i Jednostki. Zachęcam do lektury.
Offline
Obywatel
W zadnym wypadku nie moze byc takich obliczen jak w komputerze atak obrona procenty wspolczynniki itp . To by byl koszmar .
Musi to byc prosto .
Pikinierzy 1500 zd kontra chimery 1600 zd .
Zadaja 50 % obrazen czyli 750 i 800
Zostaje 700 i 850
Zadaja 350 i 425
Zostaje 275 i 500.
Itd.
To jest proste nawet bez kalkulatora kazdy umie dzielic na 2 . Wtedy gra jest przyjemna .
Offline
Fakt, jakby w takiej planszówce usunąć część współczynników z gry, a pozostawić jednostkom tylko HP i obrażenia mnożone przez populację, to już by był krok do przodu. Pytanie jeszcze, jak by się te wojska rekrutowało, jak rozwiązać sprawę miast, bohaterów, co z zaklęciami i artami, etc. Jest MNÓSTWO aspektów do określenia.
Offline
Generał
Moim zdaniem gra planszowa powinna być uproszczoną wersją oryginału, przynajmniej w wersji beta. Potem można dołożyć kolejne elementy, uważnie monitorując czy balans i sens rozgrywki zostaje zachowany. Zresztą kto będzie w to grał? Fani? Pewnie, ale raczej gdy prąd odetną. ;P
Offline
Dobrym przykładem uproszczonej gry jest Duel of Champions. Chociaż trzeba nieco kartek, aby móc ciągle odejmować 5-3.
Uproszczona powiadasz, polski Heroes okazał się bardziej skomplikowany niż sam kod Heroes VI
W początkowej fazie trzeba opuścić takie rzeczy jak np. morale czy szczęście. To ostatnie pojawiło by się jako element losowy.
Jak to wygląda w realu:
- Moja tura!
- Czekaj, jeszcze liczę...
Ostatnio edytowany przez Markham (2013-09-24 15:22:01)
Offline
Obywatel
Atrefakty dodawaly by % do zdrowia i by sie sumowalo np 1 pl 2 pl 3 pl 4 to 8 Podobnie heros by dodawal zdrowie . Czyli np. po zsumowaniu 50 % zamiast zdrowia 800 to 1200 . Poza tym magiczne arty by dodawaly many . Moc byla by taka jak mana wiec jedna liczba . Poza tym artefakty szybkosci itp . Roznicowanie predkosci z uwagi na jednostki mozna pominac bo to tylko klopot . Morale i szczescie mozna polaczyc i rzucac kostka od 1 do 6 . 1 to minus 30 % i tak dalej az do 6 ktora daje plus 30 % obrazen .
Surowce artefakty i skrzynie mozna zrzucic na mape z gory jak bierki i jeszcze pomieszac palcami wiec byly by tam gdzie padly i nie bylo by roboty z ustawianiem . :-):-):-):-)
Offline
Haha, dobre. Idź zgłoś się do Rebel-a na pewno Cię przyjmą.
W chipsach Mr. Snaki często są jakieś karteluszki. Kartoniki w planszówkach to już stary zwyczaj. Można zrobić jak tam. Choć zazwyczaj są tylko trzy atrybuty Niby nie ma dojść do remisu, ale zawsze jest jakieś prawdopodobieństwo. Kosteczka zwykła powiadasz. Niektóre jej pola mogą zapewniać jakiś skill lub atak krytyczny czy dodatkowy - jak w przypadku polskiego Heroes. to akurat był trafiony pomysł. Sama ilość kart już jest problematyczna, aby było to ,,ekonomiczne'' należy wydać 5-6 kart takiej samej jednostki.
Może na urodzinki zaszaleje i kupię tą grę. Wtedy zajmę się poprawą zasad gry.
Offline
Obywatel
Jesli dysponujesz kasa ... Moze gdzies sa zasady w sieci i nie trzeba wydawac tych dwu stowek. Mogla byc jedna karta jednostki a obok dziennik jednostek do korygowania ich stanu . Troche by trzeba popisac .
Offline
@Baron w internecie akurat są instrukcje z zasadami itd. : http://www.herosi.axel.pl/Might_Magic_H … rukcja.pdf
Offline